اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت ‌الله علوی گرگانی:

کشتار مردم عراق نشانه خوی طغیان‌گری است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: کشتار مردم بی‌گناه عراق نشان‌ از بی‌خردی و خوی طغیان‌گری است.

کشتار مردم عراق نشانه خوی طغیان‌گری است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان یگان‌های ویژه و روسای پلیس پیشگیری سراسر کشور شرکت‌کننده در دوره‌های بصیرت با ذکر خاطراتی از مراجع گذشته اظهار کرد: مسئله مرجعیت امر خطیری است که به سرانجام رساندن آن نیازمند لطف الهی است.
وی افزود: تمام افراد باید به پایان کار خویش توجه ویژه داشته باشند زیرا مقام و منصب کنونی در اختیار افراد دیگری قرار می‌گیرد اما هر شخصی که مدتی عهده‌دار آن بوده باید جوابگو باشد.
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) در مورد ضرورت آمادگی انسان برای پایان زندگی گفت: هیچ فردی از مدت زمان باقی‌مانده عمر خویش اطلاع ندارد بنابراین باید به چگونگی گذران زندگی توجه کافی صورت گیرد.
علوی گرگانی خاطرنشان کرد: زمانی که تمام نزدیکان و افراد خانواده از دنیا بروند آنگاه فرد احساس غربت و تنهایی می‌کند به خصوص هنگامی که می‌بیند افراد کوچک‌تر از او عهده‌دار امور شده‌اند.
استاد حوزه علمیه قم به آیاتی از قرآن مجید اشاره کرد و افزود: خداوند پیامبران خویش را همراه با دو سلاح بسیار قوی به میان امت‌ها فرستاده است که نخستین مورد،‌ مژده و بشارت و دیگری، تهدید و انذار است.
وی ادامه داد: هیچ‌یک از این دو به تنهایی قادر به هدایت همه افراد بشر نیستند زیرا عده‌ای وجود دارند که که خوی طغیان‌گری در آنها نهفته شده و به وسیله بشارت و مژده بهشت سر به راه نمی‌شوند.
علوی گرگانی با بیان اینکه حوادث خونین اخیر در عراق و سایر مناطق به دلیل همین خوی طغیان‌گری و درندگی موجود در برخی انسان‌هاست، افزود: به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه نشان از بی‌خردی و بی‌منطقی است.
این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: شهوانیت و درندگی بعضی انسان‌ها مانع از این می‌شود که بشارت و مژده به نیکی‌ها و نعمت‌های اخروی در آنها اثر داشته باشد.
وی با اشاره به اشخاصی چون ابوجهل به عنوان نمونه اینگونه افراد در طول تاریخ گفت: ابوجهل با اینکه بارها در پای منبر پیامبر اسلام(ص) نشسته و کلام الهی را از زبان برترین انسان روی زمین شنیده بود اما تا پای مرگ دست از دشمنی با اسلام برنداشته و حتی در آن لحظه نیز به فکر ضربه زدن به شخص پیامبر بود.
علوی گرگانی ابراز کرد: بشارت دادن پیامبران ویژه انسان‌های خوب و صالح و انذار و تهدید مخصوص کسانی است که بدی و شرارت در آنها وجود دارد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایمان‌آورندگان و کسانی که عمل صالح انجام می‌دهند هیچ‌گاه دچار ترس و اندوه نخواهند شد تصریح کرد: باید از خدا بخواهیم که همه ما را جزو گروه نخست قرار دهد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول