اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کانون‌های فرهنگی مساجد

نشریات فاطمیه در استان مرکزی منتشر شد

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از تهیه و چاپ نشریات فاطمیه در کانون‌های مساجد استان مرکزی خبر داد.

نشریات فاطمیه در استان مرکزی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم فعالیت‌‌های مذهبی در مناسبت‌های مختلف مذهبی اقدامات بسیار خوبی را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: اکثر اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که شرکت آنها در برنامه‌های مذهبی در آشنایی هر چه بیشتر آنان با فرهنگ اهل‌بیت(ع) سهم بسزایی دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به ارتقاء سطح فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در چند سال اخیر بیان داشت: خوشبختانه در دولت نهم و دهم توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است که افزایش تعداد اعضای کانون‌ها بیانگر این مهم است.

ذوالفقاری در ادامه با اشاره به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) خاطر نشان ساخت: کانون‌های فرهنگی مساجد در دهه اول فاطمیه برنامه‌های متعددی همچون برگزاری مراسم عزاداری، سینه‌زنی، روضه‌خوانی و برگزاری مسابقات احکام و آشنایی با زندگانی دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) را اجرا کردند که این برنامه‌ها با کیفیت و کمیت بیشتری در دهه دوم در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مساجد تهیه نشریه و ویژه نامه‌هایی با عنوان فاطمیه است خاطر نشان کرد: در ایام فاطمیه ویژه‌نامه‌های حجاب از کانون قائم‌آل محمد، ندای وصل از کانون ثامن الائمه(ع) روستای هفته، یسنا از کانون بقیه الله(عج)، نشریه آشتی از کانون یاران محراب، بصیر از کانون امام مهدی(عج) و فصل‌نامه محراب از کانون شهید آیت‌الله صدر روستای امرآباد اراک در تیراژ بالا چاپ و بین شهروندان توزیع شد.

به گفته وی شخصیت و نحوه زندگی، همسرداری و دفاع از ولایت، احادیث و مقالاتی با عنوان حضرت فاطمه زهرا(س)، شرح خطبه فدکیه و... از جمله مطالب مندرج در این ویژه نامه‌ها است که در 8 تا 15 صفحه زیر نظر هیئت تحریریه و ائمه جماعات مساجد به چاپ رسیده است.

هم اکنون 40 نشریه توسط اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری 40 مسجد استان به صورت گاهنامه، فصل نامه، ماهنامه و ویژه نامه در شهرهای مختلف استان چاپ و منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول