اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد

فعالیت 12 هزار کانون فرهنگی مساجد در کشور

خبرگزاری فارس: مدیر کل بازرسی و نظارت کانون‌های فرهنگی مساجد گفت: در حال حاضر 12 هزار کانون فرهنگی در کشور فعال است.

فعالیت 12 هزار کانون فرهنگی مساجد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی خراسانی شامگاه امروز در جمع مدیران کانون‌های فرهنگی استان زنجان اظهار داشت: مساجد نخستین مراکز عبادت انسان‌ها در روی زمین هستند.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مساجد در برهه‌های مختلف زمانی اضافه کرد: پیامبر در زمان حیات خود مساجد را به عنوان پایگاهی برای تبلیغ دین قرار داده بودند.

مدیر کل بازرسی و نظارت کانون‌های فرهنگی مساجد با بیان اینکه قبل از انقلاب نیز مساجد پایگاهی برای تبلیغ انقلاب اسلامی بودند، افزود: پس از انقلاب نیز امام خمینی (ره) مساجد را به عنوان سنگر معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کانون‌های فرهنگی مساجد فعالیت‌های بسیاری در سطح کشور و به تبع آن در سطح استان‌ها انجام می‌دهد، اضافه کرد: یکی از استراتژی‌های اصلی و اساسی کانون‌های فرهنگی مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

حجت‌الاسلام حسینی خراسانی با اشاره به اینکه دشمنان پس از نا امیدی از جنگ و نبرد اقدام به جنگ نرم کرده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر دشمنان با حربه‌های مختلف اقدام به تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی در کشور می‌کنند.

وی اذعان داشت: افرادی که در کانون‌های فرهنگی مساجد فعالیت دارند، همانند سربازان گمنام در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند.

مدیر کل بازرسی و نظارت کانون‌های فرهنگی مساجد در ادامه با اشاره به اینکه از آغاز سال 74 تا سال 84 فقط 2 هزار و 200 کانون فرهنگی هنری در کشور وجود داشت، اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به 12 هزار کانون فرهنگی مساجد در کشور فعال است.

وی با اشاره به برخی از رویکردهای کانون‌های فرهنگی مساجد از آغاز سال جاری گفت: تقویت نظارت و ارزیابی درونی از جمله فعالیت‌هایی است که مسئولان در این بخش توجه ویژه‌ای به آن دارند.

حجت‌الاسلام حسینی خراسانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمعیت 7 میلیارد نفری حاضر در دنیای امروزی اضافه کرد: معتقد به 12 امام بودن و شیعی بودن افتخاری است که نصیب بسیاری از ایرانیان و مسلمانان شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول