اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار طارم خبر داد

تلف شدن 15 راس گوسفند به وسیله گرگ‌ها در طارم

خبرگزاری فارس: فرماندار طارم گفت: در حمله گرگ‌ها به منطقه حفاظت از دام‌های روستائیان طارم 15 راس گوسفند تلف شدند.

تلف شدن 15 راس گوسفند به وسیله گرگ‌ها در طارم

غلامحسین رجبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: به دلیل عدم نگهداری مناسب از گله گوسفندان توسط دامداران محل نگهداری دام‌ها در شهرستان طارم توسط گرگ‌ها مورد حمله قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد حفاظت مطلوبی از محل نگهداری دام‌ها در این منطقه صورت نگرفته است، افزود: عدم توجه به دام در مرتع و محل نگهداری از سوی چوپانان همواره حادثه‌ساز بوده است.

فرماندار طارم با اشاره به اینکه طارم به عنوان منطقه‌ای کوهستانی و دارای بوته‌زارها محسوب می‌شود، یادآور شد: این امر موجب شده تا گرگ‌ها رشد مطلوبی داشته و به دلیل عدم نظارت محیط زیست بر این امر تعداد این گونه جانوری رو به افزایش باشد.

وی با بیان اینکه محیط زیست باید برای تعادل محیط زیست اقدامات لازم را در راستای حذف این گونه انجام دهد، یادآور شد: به دلیل توجه نکردن به این موضوع، تعداد گرگ‌ها رو به افزایش است.

رجبی با اشاره به اینکه حمله گرگ‌ها به این منطقه ویژه خسارت‌های زیادی را به دامداران وارد کرده است، افزود: باید کنترل‌های لازم برای جلوگیری از افزایش این حیوانات انجام شود.

وی با بیان اینکه به دلیل بیمه نکردن دام‌ها از سوی دامداران خسارت‌های زیادی به این افراد تحمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: باید روستائیان دام‌های خود را در زمان معین بیمه کرده و از خدمات بیمه در چنین مواقعی استفاده کنند.

فرماندار طارم با اشاره به تلف شدن 15 راس دام در این حمله تصریح کرد: چند راس دام نیز زخمی شده‌اند.

وی با بیان اینکه این حادثه در شمال شرقی شهر آب‌بر صورت گرفته است، افزود: به دلیل عدم حفاظت‌های مطلوب این حمله صورت گرفته است.

وی بر لزوم توجه جدی به امر بیمه از سوی کشاورزان تاکید کرد و یادآور شد: باید محیط زیست برای کنترل این گونه جانوران اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول