اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا انجام می‌شود

سفر تیم جراحی پلاستیک استان زنجان به شهرستان طارم

خبرگزاری فارس: تیم جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه سفرهای خود به شهرستان‌های استان زنجان برای شناسایی بیماران و انجام عمل‌های جراحی ضروری و رایگان به شهرستان طارم سفر می‌کند.

سفر تیم جراحی پلاستیک استان زنجان به شهرستان طارم

نجات حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در حدود 200 بیمار در شهرستان طارم توسط شبکه بهداشت این شهرستان شناسایی شده است، اظهار داشت: بیماران به مرور توسط تیم اعزامی معاینه شده و بیماران نیازمند به عمل‌های جراحی شناسایی می‌شوند.

وی تعداد عمل‌هایی که در یک روز کاری قابل انجام دادن است را در حدود 15 تا 20 عمل جراحی اعلام کرد و گفت: بیماران باقیمانده در دوره‌های بعدی سفر معاینه می‌شوند.

فوق تخصص جراحی پلاستیک با اشاره به اینکه انجام سفر تیم جراحی به شهرستان‌های استان و انجام عمل‌های جراحی حاصل یک کار تیمی است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه انجام سفر توسط تیم جراحی پلاستیک یک کار گروهی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: محیط برای مراجعه بیماران و همچنین انجام عمل‌ها توسط تیم جراحی از طرف دانشگاه علوم پزشکی و شبکه گسترده بهداشت شهرستان‌های مختلف فراهم می‌شود.

حسینی با اشاره به ضعف فرهنگی موجود در سطح جامعه درباره بیماران نیازمند به انجام عمل‌های جراحی پلاستیک تصریح کرد: اطلاعات بسیاری از بیماران هم درباره امکانات موجود در استان زنجان بسیار کم است به طوریکه با صرف هزینه‌های گزاف برای انجام و ادامه درمان به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند.

وی عمده دلیل عدم مراجعه برای درمان توسط بیماران نیازمند به انجام عمل‌های جراحی پلاستیک را عدم توان مالی دانست و گفت: در این سفرهای محیط توسط دانشگاه علوم پزشکی آماده می‌شود و عمل‌ها نیز توسط تیم جراحی به صورت رایگان برای بیماران نیازمند انجام می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره چگونگی پذیرفته شدن بیماران نیازمند برای انجام عمل در سفر تیم جراحی پلاستیک به شهرستان‌ها اضافه کرد: با توجه به اینکه عمل‌های جراحی بزرگ زمان‌بر است، سعی می‌شود، بیمارانی پذیرفته شوند که انجام عمل بر روی ضروری و مدت زمان کمتری را نیاز داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیماران نیازمند به انجام عمل‌های بزرگ نیازمند مراکز درمانی مجهزتری هستند، ادامه داد: این بیماران با معرفی به مراکز درمانی مجهز و با زمان‌بندی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند.

حسینی در پاسخ به سؤالی درباره ترکیب تیم جراحی اعزامی به شهرستان ابهر گفت: این تیم ترکیبی از یک فوق تخصص جراحی پلاستیک، سه دستیار جراح پلاستیک چند پرسنل مجرب اتاق عمل است.

وی با اشاره به اینکه سفر به برخی از شهرستان‌های از جمله ابهر برای دومین بار برنامه‌ریزی شده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه تعداد بیماران در شهرستان‌ها زیاد است برنامه‌ریزی برای انجام دوباره سفر تیم جراحی به برخی از این شهرستان‌ها انجام شده است.

فوق تخصص جراحی پلاستیک زمان انجام دوباره سفر به شهرستان ابهر را اردیبهشت ماه سال آینده اعلام کرد.

وی تعداد عمل‌های انجام شده در شهرستان‌ ابهر را 22 عمل جراحی اعلام کرد و گفت: 18 عمل جراحی در شهرستان قیدار و 12 عمل نیز در شهرستان ماهنشان انجام شده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول