اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارشی از معضل روستائیان خوسف؛

گرگ‌ها به 3 روستای بخش خوسف بی‌امان حمله می‌کنند

خبرگزاری فارس: حمله بی‌امان گرگ‌ها به سه روستای بخش خوسف شامل نوغاب، سروباد و خور سبب نگرانی و وحشت مردم شده است.

گرگ‌ها به 3 روستای بخش خوسف بی‌امان حمله می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نوغاب، سروباد و خور در 55 کیلومتری خوسف و 85 کیلومتری مرکز استان خراسان جنوبی یعنی بیرجند قرار دارند.
این روزها حمله گرگ‌ها به موضوع اول این منطقه تبدیل شده است. ماه‌های گذشته نیز حوادثی مشابه این در این منطقه اتفاق افتاد که سبب شد جمع زیادی از اهالی روستای فوق به نشانه اعتراض مکاتباتی با ادارات داشته باشند.مردم روستاهای نوغاب، سروباد و خور خواستار معدوم کردن گرگ‌ها و پرداخت خسارت وارده هستند.
چند نفر از اهالی این روستاها نیز با مراجعه به خبرنگار فارس در خوسف با اظهار نگرانی از وجود گرگ‌های گرسنه در بخش محروم خوسف اظهار داشتند: وجود دسته‌های گرگ در منطقه آرامش را از مردم گرفته و آنان حتی در روز نیز مجبورند برای چرای دام‌های خود چند نفر همراه با خود ببرند.
یکی از اهالی روستای سروباد دهستان خور به خبرنگار فارس گفت: ما در روز امنیت نداریم چه رسد به اینکه خواسته باشیم شب به چرای گوسفندان بپردازیم.
رضا نخعی با بیان اینکه هجوم بی‌سابقه گرگ‌ها به روستاهای نوغاب، سروباد و خور، روستاییان به ویژه دامداران این منطقه را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر دامداران این منطقه برای نگهداری از دام‌های خود جانشان را به خطر انداخته و می‌ترسند گرگ‌ها به صاحبان گله‌ها حمله‌ور شوند.
وی می‌گوید: موضوع را به مسئولان ذیربط منتقل کرده‌ایم، تاکنون هیچ اقدامی از سوی آنان صورت نگرفته است.
یکی از اهالی خور نیز در مورد اینکه شاید این گرگ‌ها رهاسازی شده باشند، گفت: رهاسازی این حیوانات در منطقه‌ای که مردمانش در فصل پاییز بیشتر به دامداری مشغول هستند یک اقدام غیرکارشناسی است. البته اخبار موثقی در این زمینه نداریم.
مسعود بهمدی افزود: با ناامن شدن منطقه در پی هجوم گرگ‌ها، هم اکنون مردم این منطقه فقط در طول روز آن هم با ترس و لرز فعالیت می‌کنند.
رئیس شورای بخش خوسف نیز با تایید این خبر به خبرنگار فارس گفت: از مدت یکسال تعدادی گرگ که در اطراف روستاهای نوغاب و سروباد در رودخانه معروف به رود تپو آمده‌اند هر شب به دام‌های پرواری و گله‌های گوسفند عشایر حمله می‌کنند.
محمد بهمدی افزود: در هر هفته به طور متوسط سه تا چهار حمله به دام‌های عشایر صورت می‌گیرد و ادامه این وضعیت سبب شده عشایر جرات نگهداری دام‌های خود را در بیابان‌ها نداشته باشند.
وی از مسئولان حفاظت محیط زیست خواست در زمینه دور کردن گرگ‌ها از منطقه عشایری و خشکسالی‌زده نوغاب، سروباد و خور همکاری کنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول