اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی کرمان عنوان کرد

ارائه کارت خرید اعتباری به 50 هزار کارگر کرمانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از ارائه کارت خرید اعتباری به بیش از 50 ‌هزار کارگر در 470 کارگاه و واحد کاری استان کرمان طی سال جاری خبر داد.

ارائه کارت خرید اعتباری به 50 هزار کارگر کرمانی

سید ‌جواد منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: گام اول ارائه کارت خرید به کارگران در اسفند‌ ماه سال گذشته طی مراسمی با حضور وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی به صورت همزمان در تهران اجرایی شد به طوری که در این مرحله از استان کرمان 117 نفر از کارگران شرکت زمزم این کارت را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به جامعه 233 هزار نفری کارگران بیمه شده استان کرمان توان ارائه کارت خرید اعتباری به تمام‌ آن‌ها وجود ندارد‌، اما امیدواریم با همکاری سیستم بانکی بتوانیم به تمام‌ این افراد کارت خرید ارائه شود.

منصوری در مورد بیمه کارگران ساختمانی عنوان کرد: سال گذشته بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده حدود 18 هزار نفر از کارگران ساختمانی زیر پوشش این نوع بیمه قرار گرفتند که برای این امر منابعی نیز تأمین شده بود.

وی گفت: در سال جاری نیز بیمه همین تعداد از کارگران ساختمانی در دستور کار قرار دارد، اما چنانچه منابع این کار افزایش پیدا کند، آمادگی داریم تعداد بیشتری از کارگران را بیمه کنیم و محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

منصوری با بیان اینکه هم اکنون 58 تعاونی مسکن کارگری در استان کرمان فعال است، ابراز داشت: این تعاونی‌ها ساخت بیش از 5 هزار  واحد مسکونی کارگری را در دست اقدام دارند و بیش از 70 درصد از این طرح‌ها مراحل ساخت و مابقی در مرحله آماده‌سازی زمین قرار دارند.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: ساخت 192 واحد مسکن کارگری شهرستان رفسنجان به اتمام رسیده و تحویل صاحبان آنها شده است.

منصوری تعداد متقاضیان دریافت سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی را بیش از 63 هزار و 300 نفر اعلام کرد و گفت‌: با بررسی‌های صورت گرفته مدارک افزون بر 40 هزار و 700 نفر از این تعداد تأیید شده و مابقی یا دارای مدارک ناقص بوده‌اند و یا واجد شرایط شناخته نشده‌اند.

وی گفت: کار واگذاری‌ تعداد سهام نیز سال جاری به محض ارسال اوراق سهام از وزارت خانه در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول