اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هماهنگی اتحادیه‌ها و تشکلات کارگری خانه کارگر تبریز:

کارگران پتروشیمی تبریز به دوگانگی اجرای بخشنامه دولت معترضند

خبرگزاری فارس: مسئول هماهنگی اتحادیه‌ها و تشکلات کارگری خانه کارگر تبریز گفت: کارگران پتروشیمی تبریز خواستار پاسخگویی مسئولان نسبت به دوگانگی اجرای تصمیم هیئت دولت در زمینه حذف شرکت‌های پیمانکاری شدند.

کارگران پتروشیمی تبریز به دوگانگی اجرای بخشنامه دولت معترضند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی خانه کارگر تبریز، ناصر چمنی اظهار کرد: نهم بهمن ماه سال گذشته مصوبه‌ای به شماره 28298/200 از طرف هیئت وزیران مبنی بر حذف شرکت‌های پیمانکاری و الزام عقد قرارداد مستقیم کارگران قراردادی با شرکت‌های مادر و دولتی صادر شد.

وی اضافه کرد: با انتشار این مصوبه همه کارگران قراردادی و پیمانکاری خوشحال شدند که دیگر شرکت‌های پیمانکاری حذف خواهند شد و با این امید و شادابی پا به سال جدید گذاشتند ولی متاسفانه در وزارت نفت این خوشحالی تقسیم شد.

چمنی با انتقاد از شیوه اجرای این مصوبه در وزارت نفت گفت: متاسفانه در وزارت نفت برای اجرای این مصوبه آیین‌نامه دیگری از سوی وزیر نفت تصویب کرده‌اند که بر اساس آن کارگران دارای مدرک تحصیلی بالای دیپلم مطابق مصوبه هیئت دولت جذب ولی کارگران دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پایین‌تر و کمتر از 10 سال مقرر شده است تا این کارگران به تشکیل شرکت‌های تعاونی پیمانکاری اقدام و از این طریق این بخشنامه در خصوص آنان اعمال شود.

مسئول هماهنگی اتحادیه‌ها و تشکلات کارگری خانه کارگر تبریز با بیان اینکه در بحث این بخشنامه به هیچ عنوان موضوع شرکت تعاونی مطرح نبوده است، خاطرنشان کرد: در صورتی که این بخشنامه به شیوه اعلامی وزیر نفت عملی شود کمتر از 35 درصد کارگران شرکت‌های پیمانکاری پتروشیمی تبریز مشمول این بخشنامه می‌شوند.

وی با بیان اینکه این دوگانگی باعث نارضایتی کارگران شده است، اظهار کرد: کارگران سئوال می‌کنند که چرا باید بعد از 15 سال و بیشتر بین کارگران تفاوت قایل شود آن هم در مورد کارگرانی که تماما در واحدهای عملیاتی و تولیدی کار می‌کنند.

چمنی با اشاره به نامگذاری سال 91 به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: از مسئولان باید پرسید چرا در این سال با کارگران که نقش اصلی را در تولید ملی بر عهده دارند این چنین برخورد شود و کسی حرف دل آنان را نمی‌شنود و گوش فرا نمی‌دهد.

وی با درخواست از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان در مجامع قانونی برای مقابله با این تبعیض افزود: باید شرایطی فراهم آورد که همه کارگران وزارت نفت در یک شرایط یکسان تحت پوشش قرارداد مستقیم قرار گیرند.

چمنی گفت: اجرای دوگانه این مصوبه موجب اعتراضاتی در بین کارگران شرکت پتروشیمی تبریز شده و آنان با برپایی جلسات مختلفی خواستار رسیدگی به موضوع شده‌اند.

انتهای پیام/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول