اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی تنکابن:

860 مترمکعب بند آبخیزداری در تنکابن احداث شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنکابن گفت: در سال گذشته در قالب طرح‌های آبخیزداری، 864 متر مکعب بند توری ـ سنگی (گابیون) در تنکابن احداث شد.

860 مترمکعب بند آبخیزداری در تنکابن احداث شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر، سید مهدی مولایی بیان داشت: این بندها نقش مهمی در کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از سیل دارد و در ضمن موجب حفظ خاک از فرسایش نیز می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای تعیین مرز عرصه‌های منابع طبیعی، قطعات چند صد کیلوگرمی به نام بنچ‌مارک (Benchmark) در زمین نصب می‌شود، اظهار داشت: تعداد 300 عدد بنچ‌مارک در مرز منابع طبیعی و زمین‌های شخصی و حریم روستاهای شهرستان تنکابن نصب شد تا حفاظت از این عرصه‌ها آسان‌تر انجام شود.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنکابن، ادارات منابع طبیعی سعی می‌کنند در چارچوب قوانین و مقررات، تا حد امکان به مسائل رفاهی و عمرانی مورد نیاز مردم توجه کنند و بر همین اساس، مجوز استفاده از 400 متر مکعب چوب برای مصارف روستایی صادر شد و همچنین برای سه روستا مجوز احداث جاده روستایی و شبکه برق‌رسانی صادر شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنکابن تصریح کرد: ادارات منابع طبیعی باید با مردم تعامل خوبی داشته باشند و بر این اساس، 12 دوره کارگاه آموزشی در زمینه جنگل و مرتع در شهرستان تنکابن برگزار شد تا مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی افزایش یابد.

به گزارش فارس، حوزه منابع طبیعی شهرستان تنکابن با 160 هزار هکتار مساحت دارای 79 هزار هکتار جنگل و 61 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات نیز در حدود 20 هزار هکتار برآورد می‌شود.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول