اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت تأکید کرد

استفاده از ظرفیت مدارس در ترویج فرهنگ استفاده از تولید ملی

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: مدارس از مهم‌ترین مکان‌هایی است که می‌توان زمینه ترویج فرهنگ استفاده از محصولات داخلی را تفهیم و زمینه شکوفایی این سیاست‌گذاری فراهم شود.

استفاده از ظرفیت مدارس در ترویج فرهنگ استفاده از تولید ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم غنچه‌پور ظهر امروز در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان جیرفت در سال جاری اظهار داشت: تمام مردم یک جامعه از کانال آموزش و پرورش عبور می‌کنند و بر همین اساس شکل‌گیری شخصیت آنها به این ارگان ارزشمند بستگی دارد. وی با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش نقشی ارزشمند در یک جامعه است، افزود: در یک جامعه هر چه آموزش و پرورش از توانایی و دانایی برخوردار باشد، مشکلات آن جامعه کمتر است.

غنچه‌پور تصریح کرد: زحمات فرهنگیان به عنوان عاملان تعلیم و تربیت قابل تقدیر است و فرهنگیان شهرستان جیرفت در سال گذشته موفقیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان سال « تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» خاطرنشان کرد: نخستین کاری که در این زمینه باید انجام داد، نهادینه کردن فرهنگ این نامگذاری در جامعه است که این هم به رکن اصلی آن که عاملان تعلیم و تربیت هستند، برمی‌گردد.

فرماندار جیرفت گفت: اگر به تاریخ کشورهای جهانی نگاهی داشته باشیم، می‌بینیم بعد از جنگ جهانی دوم بسیاری از کشورها از جمله ژاپن در نقطه صفر قرار داشتند، اما با اهمیت دادن به کار و سرمایه داخلی و همچنین پیروی از رهبران خود امروز توانسته‌اند بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.

غنچه‌پور ابراز داشت: مدارس از مهم‌ترین مکان‌هایی است که زمینه ترویج فرهنگ استفاده از محصولات داخلی را تفهیم کنیم، تا زمینه شکوفایی این سیاست‌گذاری فراهم شود.

وی با اشاره به تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) بیان داشت: مدارس و مراکز آموزش عالی در زیرمجموعه‌های خود فضای فیزیکی متناسب با این ایام را ایجاد کنند و کار فرهنگی این ایام هم را مد نظر داشته باشند.

غنچه‌پور با اشاره به در پیش بودن هفته بزرگداشت مقام معلم اذعان داشت: در احادیث، روایات و سنت ما برای مقام معلم احترام خاصی وجود دارد و امیدواریم که زمینه تقدیر شایسته از این قشر در هفته معلم فراهم شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول