اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

در سال تولید ملی باید از بخش خصوصی حمایت شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: سال تولید ملی باید با هدف دستیابی به قله‌های رفیع اقتدار و خودکفایی به سال حمایت جدی از بخش خصوصی تبدیل شود.

در سال تولید ملی باید از بخش خصوصی حمایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیر‌موذن صبح امروز در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل اظهار داشت: مقام معظم رهبری درایت و هوشیاری فوق‌العاده‌ای را در نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به کار بستند و همه را ملزم به توسعه واقعی کشور نمودند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای تولید ملی و رسیدن به خودکفایی در این حوزه نیازمند توجه و حمایت از بخش خصوصی است، تصریح کرد: بخش خصوصی در کنار دولت می‌تواند بازوی توانمندی برای اقتدار اقتصادی کشور تلقی شود به شرط اینکه دولت نیز با حمیت‌های گسترده از بخش خصوصی فعالان و تولید‌کنندگان این بخش را به تلاش بیشتر وادارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل یادآور شد: سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است تکلیف و مسئولیت ما را نسبت به سنوات گذشته سنگین‌تر کرده است که باید برای تحقق نظر مقام معظم رهبری و پویایی اقتصاد کشور تلاش مضاعف و جهادگونه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیرموذن با ا شاره با اینکه دعوت از منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی به اتاق اردبیل با هدف ارائه برنامه‌ها و گزارش از وضعیت بخش خصوصی صورت می گیرد، افزود: بخش خصوصی نیازمند مصوبات و برنامه‌های اصولی و علمی است که منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند با توجه جدی و حمایت از این بخش یاریگر تلاشگران عرصه تولید و فعالان اقتصادی باشند.

این مسئول با تشریح فرایند کاری و فعالیت اتاق ادامه داد: هدف از تشکیل اتاق بازرگانی مشاوره به سه قوا می‌باشد صدر تمام لوایح اقتصادی که در کشور عملیاتی می‌شود در آن نظر بخش خصوصی لحاظ می‌گردد.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل با تاکید بر اینکه در سال تولید ملی، مسئولان استان و کشور باید حمایت جدی از بخش خصوصی داشته باشند، تصریح کرد: متاسفانه در سال جهاد اقتصادی نتوانستیم به صورت شایسته برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم که در سال جاری ضمن جبران کاستی‌های سال گذشته باید برای رونق اقتصادی که توسعه کشور را به دنبال دارد گام‌های اساسی برداشته شود.

پیر‌موذن ابراز داشت: سال گذشته از 30 میلیارد دلار صندوق توسعه ملی 17 میلیارد دلار توسط سیستم بانکی برداشت شده و به واحدهای تولیدی بعضی از استان‌ها داده شده است که متاسفانه مسئولان استانی در این خصوص ضعیف عمل کردند و در نتیجه استان اردبیل از این منابع ملی بهره‌ای نگرفت که انتظار می‌رود منتخبان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های لازم را در این خصوص داشته باشند تا واحدهای استان اردبیل نیز از این امتیاز بهره‌مند شوند.

وی عدم بهره‌مندی واحدهای تولیدی استان اردبیل را از ماده 28 یکی دیگر از فرصت‌های از دست رفته در سال جهاد اقتصادی اعلام کرد و گفت: طبق ماده 28 که مصوبه مجلس بود تمام بدهی‌های واحدهای تولیدی به سیستم بانکی با بخشش جرایم به مدت پنج سال تقسیط می‌شد که متاسفانه بانک مرکزی با تفسیر قانون مانع آن شد.

رئیس خانه صنعت ومعدن استان اردبیل با بیان اینکه نماینده آن بخشی هستیم که وام‌های دریافتی و تسهیلات را برای تولید و اشتغال به کار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی در سطح کشور و بخصوص استان اردبیل بین 30 تا 40 درصد ظرفیت کار می‌کنند که برای رساندن واحدهای تولیدی به حداکثر ظرفیت تولید باید دولت و نمایندگان مجلس به صورت جدی وارد عمل شوند تا ضمن افزایش تولیدات و رونق اقتصاد کشور بتوانیم تحریم‌ها را نیز دور بزنیم.

پیر‌موذن با اشاره به ضرورت ارتباط تنگاتنگ بخش خصوصی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز یادآور شد: در جلسات آتی هم از دیگر منتخبان استان دعوت خواهیم کرد تا مسائل و مشکلات بخش خصوصی را بررسی نماییم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست اعضای هیئت رئیسه و نیز اعضای هیئت نمایندگان اتاق اردبیل به ارائه دیدگاه‌ها و مشکلات بخش خصوصی در بعدهای مختلف پرداختند و کمال‌الدین پیرموذن منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز قول داد برای رفع این مشکلات و حمایت از واحدهای تولیدی و بخش خصوصی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول