اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور کنترل تورم صورت می‌گیرد

حذف واسطه‌ها از عرضه محصولات کشاورزی فارس

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با حذف واسطه‌ها در بخش محصولات کشاورزی این استان، سطح مطلوب قیمت را حفظ و تورم را کنترل می‌کنیم.

حذف واسطه‌ها از عرضه محصولات کشاورزی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، انوشیروان کاظمی اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال 91 را سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کردند و از محتوای فرمایش ایشان چنین بر می‌آید که در شرایط فعلی کشور، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، در واقع طرح عملیاتی جهاد اقتصادی بوده که از سال گذشته آغاز شده است.

کاظمی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن خرید تولیدات ملی و کالای داخلی از جمله راهکارهای افزایش تولید داخلی است و می‌طلبد که تولیدکنندگان داخلی نیز با استفاده از بسته‌بندی‌های مناسب، تولید کالای باکیفیت، مرغوب و قیمت مناسب برای جذب مشتری تلاش کنند.

وی تصریح کرد: شعار امسال، ادامه حرکت جهاد اقتصادی کشور تضمینی برای تحقق اهداف اقتصادی، شادابی و نشاط برای صنعت داخلی است.

کاظمی در ادامه بیان داشت: در سال جاری در راستای افزایش تولید و بهره‌وری در بخش کشاورزی، بحث ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی و کاهش نرخ بیکاری با به کارگیری نیروی انسانی توانمند و تحصیل کرده مد نظر قرار دارد و دنبال می‌شود.

وی از ایجاد اتاق ویژه سرمایه‌گذار ایرانی خبر داد و ابراز داشت: در راستای جذب سرمایه‌گذار در بخش کشاورزی برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد که از آن جمله می‌توان به ارائه طرح در مورد حمایت از سرمایه و سرمایه‌دار ایرانی، تامین منابع مالی و تسهیل در روند سرمایه‌گذاری و هم‌چنین برقراری مشوق‌ها و سیاست‌گذاری‌های مطلوب اشاره کرد.

کاظمی تمرکز بیش از پیش برای جذب سرمایه‌گذاران اعم از داخلی و خارجی به‌ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور را از دیگر برنامه‌ها در سال جاری برشمرد و گفت: با راه‌اندازی سامانه توسعه صادرات بخش کشاورزی، بسترسازی مناسب برای فروش، تولید و عرضه کالا توسط تشکل‌های تولیدکنندگان نیز فراهم شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود به اصلاح قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد و بیان داشت: امسال بحث اصلاح قیمت‌گذاری محصولات با توجه به قیمت تمام شده و اتخاذ تدابیری برای عدم سودآوری واسطه‌گری بدون انجام اقدام خدماتی به طور جدی پیگیری می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: در راستای سودآوری برای تولیدکننده و کاهش هزینه تولید به منظور رونق تولیدات داخلی، توسعه فعالیت‌های تعاونی و اتحادیه‌های کشاورزی در امر بازاریابی در دستور کار قرار گرفته است که این امر می‌تواند ضمن حذف واسطه‌ها، سطح مطلوب قیمت را حفظ کرده و تورم را کنترل کند.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول