اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی:

طرح هادی در 122 روستای خراسان‌شمالی در دست اجراست

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی گفت: طرح هادی در 122 روستای این استان در دست اجراست.

طرح هادی در 122 روستای خراسان‌شمالی در دست اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان‌شمالی دارای 863 روستا بوده که از این تعداد 325 روستا بالای 100 خانوار و 534 روستا بالای 50 خانوار، 329 روستای کمتر از 50 خانوار و 143 روستای زیر 20 خانوار است.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی در بخش طرح هادی روستایی که برنامه‌ای عمرانی برای توسعه فیزیکی و روان‌سازی زندگی روستاییان، با ایجاد تسهیلاتی در جهت رفاه عمومی، بهبود محیط زیست و مسکن، هدایت روستا به سمت تولید و سازندگی است.

محمدی اظهار داشت: این نهاد از ابتدای فعالیت تاکنون از تعداد 534 روستای بالای 50 خانوار، طرح هادی 518 روستا را تهیه کرده و در بخش اجرا نیز 132 روستا را به پایان رسانده است.

وی با بیان اینکه برای 512 روستای بالای 20 خانوار استان نیز طرح هادی تهیه شده است، گفت: 25 درصد روستاهای خراسان‌شمالی اکنون دارای طرح هادی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اظهار داشت: یکی از مشکلات مسکن روستایی پایین بودن مصالح ساختمانی آن است بدین منظور طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی اجرا می‌شود.

وی از جمله اهداف این طرح را احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی، تلاش برای حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تأمین مسکن مناسب با نیازهای روستایی، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه و ایجاد زمینه‌های لازم برای زیر پوشش قرار دادن واحدهای احداثی مسکن روستایی عنوان کرد.

محمدی تصریح کرد: بنیاد مسکن خراسان‌شمالی در راستای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام روستایی از ابتدا تا پایان سال گذشته، 49 هزار و 574 سهمیه اعتبار مسکن روستایی داشته که از این تعداد 48 هزار و 98 مورد معرفی به بانک و 41 هزار و 142 مورد نیز در مرحله انعقاد قرارداد هستند.

وی افزود: هم اکنون 30 هزار و 834 مورد از این تعداد موفق به اخذ پایان‌کار شده‌اند که خانواده‌های روستایی از خانه‌های استاندارد بهره‌مند شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی یادآور شد: از مجموع 49 هزار و 574 سهمیه استان تا پایان سال 90، اسفراین با هفت هزار و 300 سهمیه، بجنورد با 13 هزار و 850 سهمیه، جاجرم با پنج هزار و 174 سهمیه، شیروان با هشت هزار و 350 سهمیه، فاروج با پنج هزار و 150 سهمیه و مانه و سملقان با 9 هزار و 750 سهمیه قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین سهمیه مربوط به بجنورد با 13 هزار و 850 سهمیه و کمترین سهمیه نیز مربوط به فاروج با پنج هزار و 150 سهمیه بوده است.

محمدی همچنین در مورد صدور اسناد مالکیت منازل روستایی گفت: این نهاد به منظور ایجاد انگیزه و رسمیت بخشیدن به مالکیت روستاییان و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها و تشویق به سرمایه‌گذاری در روستاها و بهره‌گیری از اعتبارات و تسهیلات بانکی موظف به تهیه نقشه تفکیکی بافت‌های مسکونی در روستاهای واجد شرایط برای صدور سند مالکیت شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای تاسیس استان تاکنون بنیاد مسکن در تعامل با سازمان ثبت اسناد و املاک استان 57 هزار و 303 جلد سند مالکیت روستایی را صادر کرده است.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول