اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

اختصاص بیش از 11 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های هادی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از اختصاص 11 میلیارد و 190 میلیون تومان برای اجرای طرح‌های هادی روستایی در سال گذشته برای استان اردبیل خبر داد.

اختصاص بیش از 11 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های هادی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های هادی در شهرستان مشگین‌شهر و بررسی ساخت و ساز واحدهای مسکن روستایی در این شهرستان اظهار داشت: ما با این اعتبارات که از محل منابع ملی استانی برای تهیه و اجرای طرح هادی روستایی در استان اردبیل هزینه شده است به مطالعه و اجرای طرح‌های هادی روستایی اهتمام می‌کنیم.

وی اهمیت اجرای طرح‌های هادی روستایی در استان اردبیل را یادآور شد و از هزینه 755 میلیون تومان برای تهیه و بازنگری طرح هادی 125 روستا در استان اردبیل خبر داد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها را به اتمام رسانده‌ایم، بیان داشت:‌ علاوه بر اجرای طرح هادی روستایی ما نسبت به ساخت مسکن محرومان نیز در روستاها اقدامات گسترده‌ای را انجام داده‌ایم به طوریکه  900 واحد مسکونی محرومین در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان اردبیل در حال ساخت است.

حاج‌علیزاده با یادآوری اینکه برای ساخت این واحدهای مسکونی 242 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مقاوم‌سازی 35 هزار و 500 واحد مسکونی در سطح استان اردبیل از دیگر برنامه‌هایی است که دولت آن را دنبال می‌کند.

این مسئول ساخت مسکن‌های مهر در 18 شهر استان توسط بنیاد مسکن استان را نیز یادآور شد و گفت: تا کنون 78 هکتار زمین از مسکن و شهرسازی استان تامین شده که تا پایان سال گذشته سهمیه این استان در شهرهای زیر 25 هزار نفر 4 هزار و 500 واحد ارزیابی شده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد:  تاکنون 2 هزار و 664 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان در قالب واحدهای مسکونی محرومین و ارزان قیمت ساخته شده‌اند.

حاج‌علیزاده با بیان اینکه استان اردبیل دارای 25 شهر می باشد، افزود: 20 شهر از این تعداد جزو شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت بوده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه احداث مسکن در این شهرها را بر عهده دارد.

وی از احداث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان خبر داد و یادآور شد: 4 هزار و 500 واحد مسکن مهر سهمیه استان اردبیل می‌باشد که در سال گذشته 100 درصد این واحدها پروانه اخذ کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خاطرنشان کرد: با تعداد بیشتری از این تعداد عقد قرارداد شده و یک هزار و 560 واحد مسکونی نیز پایان کار دریافت کرده‌اند که شامل 35 درصد از سهمیه می‌باشد.

حاج‌علیزاده به صدور سند مالکیت در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اشاره کرد و از اجرایی شدن این اقدام از ابتدای سال جاری توسط بنیاد مسکن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: در صدور سند مالکیت اولویت با شهرهایی خواهد بود که واحدهای مسکن مهر در آنها احداث می‌شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول