اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

37 روستای خلخال بهره‌مند از اجرای طرح هادی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال از اجرای طرح هادی در 37 روستای شهرستان خلخال خبر داد.

37 روستای خلخال بهره‌مند از اجرای طرح هادی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در دیدار کارکنان بنیاد مسکن خلخال که همزمان با سالروز تشکیل این نهاد برگزار شد، اظهار داشت: برای 67 روستای این شهرستان طرح هادی تهیه شده و در 9 روستا نیز عملیات بازنگری این طرح انجام شده است.

وی از اجرای بافت با ارزش در پنج روستای خلخال خبر داد و تصریح کرد: کزج، نمهیل، برندق، شال و کجل را از جمله این روستاها می‌باشد که در این مناطق با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان طرح‌های خوبی اجرایی شده تا بافت آنها احیا و مرمت شوند.

عبداللهی همچنین از جابه‌جایی اهالی شش روستا به خاطر رانش زمین در برخی از مناطق خبر داد و خاطر نشان کرد: در این زمینه نیز با همکاری اهالی روستا این جابه‌جایی‌ها انجام شده است.

این مسئول از صدور اسناد مالکیت روستایی به تعداد هفت هزار و 652 فقره خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه با همکاری اداره ثبت و اسناد سعی شده است اسناد صادر شده به روستاییان تحویل داده شود.

وی اقدامات خوب و مؤثر بنیاد مسکن خلخال را در حوزه بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی یادآور شد و ادامه داد: اعتبار بنیاد مسکن در سال گذشته برای اجرای پروژه‌های عمرانی یک میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است که تلاش شد با تزریق آن بخش عظیمی از طرح‌های نیمه‌تمام به مرحله اجرایی برسد.

به گزارش فارس، فرماندار خلخال اقدام ماندگار بنیاد مسکن را در مرمت و بازسازی بافت‌های فرسوده روستایی یک حرکت جدی و تأثیرگذار توصیف کرد و بیان داشت: در پنج سال اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی پنج هزار و 90 نفر متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شدند که تعداد چهار هزار و 498 فقره وام مقاوم‌سازی جذب شده است.

عبداللهی اعتبار پرداخت شده به واحدهای مرمت و در حال تعمیر روستایی و حوادث شهری را 370 میلیون تومان اعلام کرد.

وی در ادامه فعالیت حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن را نیز بیان کرد و گفت: در این زمینه 129 واحد مسکونی شهری احداث و تحویل متقاضیان شده است.

عبداللهی افزود: در این زمینه و در قالب مسکن مهر در شهر کلور 65 متقاضی و هشتجین 53 متقاضی جذب و با تشکیل پرونده به بانک‌های عامل تحویل داده شدند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول