اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد

اجرای طرح هادی در 1600 روستای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از اجرای طرح هادی در یک‌هزار و 600 روستا در این استان خبر داد.

اجرای طرح هادی در 1600 روستای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیاوش ذوالفقاری عصر امروز در دیدار کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: 21 تا 31 فروردین ماه ایام تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام (ره) نامگذاری شده است.

وی به منازل کم دوام و بی‌کیفیت در روستاها اشاره کرد و افزود: منازل روستایی در مقابل حوادث طبیعی باید مقاوم‌سازی شوند.

ذوالفقاری با تاکید بر ساخت سالانه 200 هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر خاطرنشان کرد: 80 هزار نفر از سال 84 تا کنون از طرف بنیاد مسکن گیلان به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان جمعیت 40 شهر استان را زیر 25 هزار نفر عنوان کرد و گفت: بالغ بر 270 هزار نفر در این شهرها سکونت دارند.

وی واگذاری زمین به متقاضیان را به صورت اجاره 99 ساله ذکر کرد و بیان داشت: زمین‌های مورد نظر از طریق مسکن و شهرسازی تامین شده است و بقیه متقاضیان در قالب خودمالک تسهیلات دریافت کردند.

ذوالفقاری سهمیه بنیاد مسکن گیلان را 10 هزار و 900 واحد اعلام کرد و گفت: تاکنون بالغ بر 17 هزار و 500 نفر به بانک معرفی شده‌اند و در مجموع 15 هزار و 800 نفر انعقاد قرارداد کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اتمام زیربنای 15 هزار و 649 واحد تصریح کرد: تعداد 14 هزار و 700 واحد احداث اسکلت را به اتمام رسانده‌اند ضمن اینکه 12 هزار واحد در مرحله اتمام سفت‌کاری قرار دارند و 960 واحد در مرحله اتمام نازک‌کاری هستند.

وی با بیان اینکه 7 هزار واحد قابل بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد 210 واحد در منطقه خمام رشت افتتاح شده و 95 درصد خانوارها در آن اسکان یافتند ضمن اینکه بقیه در مرحله تسویه حساب هستند.

ذوالفقاری 90 درصد فعالیت‌های بنیاد مسکن را در بخش خودمالک ذکر کرد و بیان داشت: پرداخت تسهیلات به متقاضیان خودمالک ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به پرداخت تسهیلات به 6 هزار و 500 متقاضی در شهرهای زیر 25 هزار نفر در سال جاری یادآور شد: تعداد 3 هزار واحد در رشت، یک‌هزار و 500 واحد در رودبار، 2 هزار واحد در سیاهکل، 730 واحد در لنگرود، 700 واحد در املش، 600 واحد در آستانه اشرفیه، 100 واحد در لاهیجان، یک‌هزار و 600 واحد در رودسر، 450 واحد در صومعه‌سرا، 370 واحد در شفت، یک‌هزار و 920 واحد در رضوانشهر، 780 واحد در تالش، یک‌هزار و 900 واحد در ماسال و 150 واحد در آستارا تاکنون منجر به انعقاد قرارداد شده است.

وی از اجرای طرح هادی در یک‌هزار و 600 روستا در گیلان خبر داد و اذعان کرد: هشت درصد تملک دارایی‌های بنیاد مسکن استان برای طرح‌های هادی مصرف می‌شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول