اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

طرح هادی 620 روستا تهیه شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در 620 روستای این استان طرح هادی روستایی اجرایی شده است.

طرح هادی 620 روستا تهیه شده است

احمد حاج‌علیزاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی بنیاد مسکن تهیه و اجرای طرح هادی است، اظهار داشت: بر اساس چشم‌انداز 10 ساله تهیه و اجرای طرح هادی را با هدف توسعه فضاهای شهری و عمران و آبادانی بیشتر دنبال می‌کنیم تا بر اساس همین رویکرد بتوانیم چهره روستاها و مناطق محروم را بازسازی و مرمت کنیم.

حاج‌علیزاده با اعلام اینکه در استان اردبیل بر اساس سرشماری سال 85، یک هزار و 825 روستای دارای سکنه وجود دارد، تصریح کرد: ما در روستاهای بالای 50 خانوار موفق شدیم برای 620 روستا تهیه طرح هادی را داشته باشیم.

وی یادآور شد: این اقدام بدون در نظر گرفتن بعد خانوار، 90 درصد روستاهای بالای 50 خانوار را شامل می‌شود که از این تعداد 280 روستا برخوردار از طرح هادی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در ادامه سخنان خود به خبرنگار فارس بیان داشت: تمام روستاهای بالای 20 خانوار که حدود یک هزار و 20 روستا را شامل می‌شود در اولویت بعدی اجرای طرح هادی ما قرار دارند.

حاج‌علیزاده رویکرد بنیاد مسکن در این زمینه را استفاده از مصالح بومی و انجام کار ماندگار و قابل بیان و توصیف اعلام کرد و افزود: فعالیتی که ما در روستای کزج به عنوان 10 روستای برتر کشور و دارای بافت با ارزش انجام دادیم حرکتی مناسب بوده و به یقین در جذب و جلب گردشگران موثر می‌باشد.

این مسئول گفت: در کنار جلب مشارکت‌ها و اجرای این طرح‌ها بحث نگهداری از سوی اهالی و دهیار و شورای روستا با اهمیت است چرا که اگر این بافت‌های با ارزش شایسته و مناسب نگهداری نشود ممکن است مشکلات و نارسایی‌هایی به وجود آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: در این ارتباط برخی برنامه‌ریزی‌ها نیز در دست اقدام است تا بتوانیم با همراهی معاونت عمرانی و تلاش دهیاران در روستاهای هدف گردشگری و بافت با ارزش طرح‌های اجرایی مختلفی را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/و۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول