اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن نهبندان:

طرح هادی در 22 روستای نهبندان در حال اجرا است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان از در حال اجرا بودن طرح هادی در 22 روستای این شهرستان خبر داد.

طرح هادی در 22 روستای نهبندان در حال اجرا است

علی غلامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: طرح هادی در واقع احیا و تجدید حیات روستا به شمار می‌رود و با اجرای آن چهره و مبلمان روستایی از زیبایی خاصی برخوردار می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، تولیدی و رفاهی و هدایت وضعیت کالبدی روستاها از مهم‌ترین اهداف تهیه و اجرای طرح هادی روستایی محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان از در دست اقدام بودن طرح هادی در 22 روستای این شهرستان خبر داد و افزود: برای اجرای این تعداد طرح هادی مبلغ 10 میلیارد و 920 میلیون ریال هزینه می‌شود.

غلامی تصریح کرد: برای اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان عملیاتی از قبیل اجرای کانیو و جدول سنگی، زیرسازی، آسفالت معابر و پیاده‌رو سازی انجام می‌شود.

وی از تهیه و بازنگری طرح در 13 روستای این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: به این منظور اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 450 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای در سال گذشته تأمین شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان در ارتباط با تملک و واگذاری زمین روستایی اظهار داشت: به منظور برنامه‌ریزی و اتخاذ سیاست‌های مناسب تأمین اراضی مسکونی روستایی برای توسعه کالبدی روستاها به منظور پیشگیری از تخریب اراضی مستعد کشاورزی مجاور روستاها بر اساس تبصره سه ماده چهار اساسنامه بنیاد مسکن در روستاهای مستعد اقدام به تملک زمین از اراضی دولتی و شخصی برای احداث مسکن روستایی می‌کند.

غلامی افزود: در این راستا روستاهایی که تملک‌شان در مرحله پایانی تصویب قرار می‌گیرد بعد از انجام مراحل تملک و پس از آماده‌سازی و اجرای طرح تفکیکی و تقسیم‌بندی، قطعات به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته 328 قطعه زمین مسکونی و هفت قطعه زمین با کاربری خدماتی و کارگاهی در این شهرستان به متقاضیان واگذار شده است، تصریح کرد: در 16 روستای این شهرستان طی سال گذشته بیش از 238 هکتار زمین توسط این نهاد تملک شده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول