اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران

تغییرات رشته‌های مسابقات ملی مهارت اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از اضافه شدن رشته «آشپزی» در جمع 29 رشته مهارتی مسابقات و حذف رشته « شبکه‌های کابلی» در این مسابقات خبر داد.

تغییرات رشته‌های مسابقات ملی مهارت اعلام شد

عبدالرضا شریعت‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با هدف کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها در خرداد ماه سال 1391 در مازندران آغاز می‌شود.

وی بیان داشت: برگزاری مسابقات ملی مهارت ایجاد بستر مناسب برای رقابت نظام‌مند بین دانشجویان و دانش‌آموختگان و مهارت‌آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، صنعتگران و پیشه‌وران جوان و امکان ترازیابی و مقایسه با همدیگر و پیدایش شرایط بهبود و ارتقای این نظام‌ها را فراهم می‌سازد. 

شریعت‌نژاد با اشاره به توضیحاتی در مورد تاریخچه و اهداف برگزاری این مسابقات در ایران و سایر کشورها بیان داشت: تغییراتی که دوره سیزدهم نسبت به دوره‌های قبل دارد، افزوده شدن رشته «آشپزی» در جمع 29 رشته مهارتی مسابقات و حذف رشته «شبکه‌های کابلی» است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اعلام آغاز ثبت‌نام مرحله شهرستانی سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت گفت: کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، شناساندن اهمیت آموزش‌های مهارت و نقش آن در توسعه اقتصادی به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت در مسابقات ملی مهارت در جامعه، شناسایی کمبودهای آموزشی مهارت و در نهایت معرفی توان مهارتی جوانان به جامعه از اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است. 

وی ادامه داد: این مسابقات در 29 رشته مهارتی از جمله جوشکاری، کاشی‌کاری، طراحی فضای سبز، کابینت‌ساز چوبی، صافکاری خودرو، جواهرسازی، تبرید و تهویه، فناوری طراحی گرافیک و کنترل صنعتی برگزار می‌شود.

این مسئول شرایط سنی متقاضیان را در رشته‌های مکاترونیک و ساخت و تولید تیمی جوانان زیر 24 سال و در سایر رشته‌های فنی، خدماتی و هنری از جمله خیاطی، آجرچینی، برودتی، الکترونیک، منبت‌کاری و فناوری طراحی گرافیک را جوانان زیر 21 سال اعلام داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در تشریح کامل برگزاری این مسابقات بیان داشت: در حال حاضر ثبت‌نام مرحله شهرستانی آغاز شده و تا پایان وقت اداری 15 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

شریعت‌نژاد تصریح کرد: تاریخ برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی که به صورت آزمون کتبی است 29 اردیبهشت ماه بوده و همچنین 29 و 30 تیرماه نیز مرحله استانی به صورت پروژه عملی و 15 تا 31 شهریور ماه سال جاری نیز مرحله کشوری برگزار می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اداره کل با عنوان www.mazandarantvto.ir و یا در شهرستان‌ها به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول