اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی زمینی ارتش منجیل:

ارتش ایران آماده دفاع از کشور و مردم است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی زمینی ارتش منجیل گفت: ارتش ایران از جمله نیروی زمینی منجیل همواره آماده دفاع مطلوب از کشور و مردم است.

ارتش ایران آماده دفاع از کشور و مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، جواد رستم‌زاده صبح امروز در مراسم روز ارتش در این شهرستان، اظهار کرد:  ارتش یکی از  پایه‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و اگر بدنه ارتش که با روحانیت و مردم همراه بود سلاح به زمین نمی‌گذاشتند و پادگان‌ها را تخلیه نمی‌کردند پیروزی انقلاب اسلامی با سختی‌هایی مواجه می‌شد.

وی افزود: سردمداران ارتش در آن دوران وابسته به رژیم شاه بودند اما بدنه ارتش، پیکره مذهبی و سرچشمه گرفته از متن و بطن مردم بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش منجیل، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای از دشمنان داخی که از اوضاع کشور با خبر بودند و می‌دانستند کشور چندی دیگر درگیر جنگ می‌شود، پیشنهاد انحلال ارتش را به امام (ره) دادند و بیان کردند که ارتش طاغوتی و وجود آنها خطرناک است.

وی ادامه داد: در آن زمان رهبر کبیر انقلاب امام راحل، آیت‌الله خامنه‌ای، شهید بهشتی و جمع کثیری از افراد متفکر به حمایت از سازمان ارتش درآمدند و ارتش را حفظ کردند و این مبنای ارتش شد که 29 فروردین را روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قرار دادند.

رستم‌زاده با اشاره به حماسه آفرینی‌های ارتش در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: شهید شیرودی، کشوری، صیاد شیرازی و... جزو کسانی بودند که قبل از انقلاب در ارتش استخدام شدند اما دلشان برای نظام و کشور می‌تپید.

وی با اشاره به آمار شهدای نیروی زمینی منجیل، اذعان کرد: بالغ بر 320 نفر شهید و بیش از یک‌هزار نفر از پادگان نیروی زمینی ارتش منجیل به درجه جانبازی نائل آمدند.

به گفته این مسئول، این آمار 10 درصد شهدای استان گیلان را تشکیل می‌دهد.

وی، تصریح کرد: گردان 446 مهندس پادگان نیروی زمینی منجیل از سال 59 که به منطقه رفته هنوز برنگشته است یعنی حدود 32 سال است که این گردان مسئول پاکسازی و حفاری در منطقه قصر شیرین و جنوب کشور است.

رستم‌زاده، آموزش، ابتکار، بازسازی و انضباط را از اهداف و رویکرد نیروی زمینی ارتش در بعد از جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: با توجه به تحریم‌ها وزارت دفاع بسیاری از مسائل از جمله تهیه مهمات در نیروی زمینی را انجام می‌دهد.

وی، تحریم‌ها را از توطئه‌های جدید دشمن عنوان کرد و افزود: هیچ‌گونه تحریمی تاکنون نتوانسته است تاثیری روی کشور داشته باشد و وجود گرانی به خاطر تحریم‌هایی بوده که به کشور وارد شده است اما کشور نشان داده که می‌تواند از تحریم‌ها سربلند بیرون آید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش منجیل، با اشاره به فعالیت‌ پادگان نیروی زمینی منجیل گفت: فعالیت‌های این پادگان در مواقع بحرانی نیز قابل توجه است و در هنگام بحران بخشی از مشکلات را برطرف می‌کند.

وی، با بیان اینکه پادگان نیروی زمینی منجیل تنها گردان واکنش سریع کل کشور است، خاطرنشان کرد: تنها گردان واکنش سریع کشور در پادگان منجیل قرار دارد.

رستم‌زاده، اجرای برنامه ورزشی را از اهداف این نیرو عنوان کرد و ابراز کرد: سلامت جسم باید مد نظر قرار گیرد و یک نظامی به ورزش توجه کند.

وی، ایجاد مجتمع فرهنگی، سالن‌های ورزشی و حفظ نگهداری اموال پادگان را از اهداف و برنامه‌های اجرا شده پادگان منجیل برشمرد و یادآور شد: نیروی زمینی منجیل آماده است تا از خود و مردم به نحو مطلوبی دفاع کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول