اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طرقبه:

ارتش ثمره بینش الهی امام خمینی(ره) بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه طرقبه گفت: ارتش ثمره بینش الهی امام خمینی(ره) بود و امام(ره) با بینش الهی خود که خداوند به ایشان عنایت کرده بود فرمودند ارتش وظیفه دارد از تمامیت ارضی نظام ما پاسداری کند.

ارتش ثمره بینش الهی امام خمینی(ره) بود

حجت‌الاسلام محمدحسن ایزدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طرقبه شاندیز ضمن تبریک روز 29 فروردین به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: هر روز که از آغاز شکل‌گیری انقلاب‌های کشورهای عربی و هم‌جوار و یا بیداری اسلامی می‌گذرد عظمت انقلاب ما بیشتر جلوه می‌کند و انسان پی به نقش حساس و حیاتی امام(ره) می‌برد.

امام جمعه طرقبه افزود: حضرت امام خمینی(ره) هم راه را به مردم نشان دادند و با ترسیم خط انقلاب، آینده را کاملاً پیش‌بینی کرده و توطئه‌ها را قبل از آنکه اتفاق بیافتد به مردم و مسئولان گوشزد کردند.

وی خاطرنشان کرد: در همان روزهای اول پیروزی انقلاب، بعضی‌ها در داخل شعار انحلال ارتش را سر دادند و پیروزی انقلاب را دلیل این گفته خود می‌دانستند و با اشاره به صلح‌طلب بودن مردم نیازی برای حضور ارتش در کشور نمی‌دیدند.

ایزدی تصریح کرد: برخی افراد ساده‌لوح هم این گفته را باور کردند و به دنبال همین مسئله تفکر نبود نیاز به ارتش را در کشور پراکنده نمودند و سربازی 2 ساله به یک سال کاهش و برخی از قوانین نیز تغییر کرد.

وی تأکید کرد: در این بین حضرت امام خمینی(ره) با بینش الهی خود که خداوند به ایشان عنایت کرده بود فرمودند ارتش وظیفه دارد از تمامیت ارضی نظام ما پاسداری کند.

امام جمعه طرقبه در ادامه گفت: نخستین شعاری که در این انقلاب بیان شد شعار استقلال بود و این استقلال در تمام مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی است و امام در آن هنگام تأکید داشتند که نه تنها ما به ارتش نیاز داریم بلکه باید یک ارتش قوی و نیرومند داشته باشیم.

ایزدی گفت: امام(ره) در جای دیگری عنوان داشتند که من پشتیبان ارتش، سپاه و بسیج خواهم بود و تضعیف آنها را حرام می‌دانم.

وی با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه امام خمینی(ره) از ارتش اظهار داشت: دشمنان در منطقه بلوچستان و کردستان و برخی دیگر از نقاط کشور به دنبال تجزیه انقلاب اسلامی بودند که امام به عنوان فرمانده کل قوا به ارتش فرمان دادند که باید این فتنه‌ها در این قسمت‌های کشور از بین رود.

وی مخالفت امام راحل را با انحلال ارتش در آغاز استقرار نظام جمهوری اسلامی برخاسته از بینش بلند امام عنوان کرد و تصریح کرد: در نخستین روزهای آغاز دفاع مقدس، نخستین کسانی که در برابر حمله دشمن ایستادگی کردند، هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی بود.

ایزدی دلاورمردان ارتش را دارای روحیه اخلاص، شجاعت و درایت بالا دانست و شهید صیادشیرازی، شهید قرنی، شهید بابایی، شهید فکوری و دیگر شهدا را از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

ایزدی افزود: امام(ره) در انقلاب ما برای آینده انقلاب و جهان برنامه داشتند و بارها تأکید داشتند که ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می‌کنیم چرا که انقلاب ما اسلامی است و تابانک لااله‌الا‌الله و محمدرسول‌الله بر تمام جهان طنین‌انداز نشود، مبارزه هست و هر کجا که مبارزه باشد ما هستیم.

ایزدی تصریح کرد: حضرت امام این خط را برای همیشه مشخص کردند و برای همه ما ترسیم کردند و خدا را شکر که هر روز بر عمر این انقلاب افزوده شده است دشمنان نیز هر روز ذلیل‌تر شده‌اند و این نیز وعده الهی است.

امام جمعه طرقبه تأکید کرد: آنهایی که خیال باطل تعرض به ایران اسلامی را در سر می‌پرورانند، بدانند که کوچک‌ترین تحرک آنها با کوبنده‌ترین پاسخ‌های فرزندان ملت در ارتش رو به ‌رو می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول