اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناوگان شمال کشور:

ارتش ایران گوش به فرمان ولایت است

خبرگزاری فارس: فرمانده ناوگان شمال کشور گفت: ارتش ایران گوش به فرمان ولایت بوده و این امر رمز پیروزی ارتش در جنگ‌های داخلی و خارجی است.

ارتش ایران گوش به فرمان ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دریادار دوم، خرداد حکیمی صبح امروز در آغاز مراسم رژه نیروهای مسلح در میدان شهدای ذهاب این شهر با اشاره به اینکه امام (ره) با صدور فرمانی 29 فروردین را روز ارتش نامیدند، اظهار کرد: از سال 58 نیروهای مسلح با تجهیزات در خیابان شهرها رژه می‌روند.

وی افزود: امام (ره) در فرمان خود از مردم خواستند به استقبال نیروهای مسلح بروند و امام (ره) قبل از انقلاب بدنه ارتش را از مردم می‌دانستند و نظامیان را تشویق می‌کردند تا از منافع کشور حفاظت کنند.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امام (ره) در مسائل راهبردی نگاه تیزبینی داشتند و تشکیل سپاه به فرمان ایشان نشان‌دهنده این امر است، ادامه داد: ابتدای انقلاب برخی افراد خواستار انحلال ارتش بودند اما امام (ره) با فرمان حفظ ارتش از نیروهای مسلح حمایت کردند.

وی با تصریح بر اینکه تلاش ارتش برای اتکا به نیازمندی‌هایش است، اظهار کرد: قبل از انقلاب ارتش برای تهیه تجهیزات خود وابسته به کشورهای غربی بود و پس از انقلاب توانستیم روی پای خود بایستیم.

حکیمی، ادامه داد: ارتش پس از انقلاب در بعد آموزش و بازسازی تجهیزات و نوسازی آن خودکفا و مراکز آموزشی در بعد دریایی مناسب با شرایط راهبردی کشور شد.

وی، حفظ خطوط مواصلاتی کشتی‌های تجاری کشور را از وظایف ذاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: اسکورت یک‌هزار و 150 فروند کشتی نفتکش و تجاری ایران توسط نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی از جمله اقدام‌های مهم بوده است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان، با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش تاکنون با 102 مورد حمله دزدان دریایی به کشتی‌های نفتکش و تجاری مقابله کرده است، خاطرنشان کرد: 52 مورد حمله دزدان دریایی به تانکرهای نفتکش صورت گرفت.

وی، ارزش این کشتی‌ها را بسیار زیاد دانست و اذعان کرد: کشتی‌های تانکر نفتکش قابلیت حمل دو میلیون بشکه نفت با ارزشی معادل 100 میلیون دلار را دارند.

حکیمی، درباره ربوده شدن یک کشتی با محموله‌ای به ارزش 130 میلیارد دلار توسط دزدان دریایی در هفتم فروردین جاری، بیان کرد: تعدادی از نیروهای ویژه ارتش توانستند بدون تلفات 12 نفر از دزدان دریایی را به اسارت درآورده و کشتی مذکور را نجات دهند.

وی، رهایی یک کشتی چینی توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های منطقه را از جمله تلاش‌های این نیرو در روزهای اخیر ذکر کرد و یادآور شد: حدود 15 تا 20 کشور در این آب‌ها کار می‌کنند اما نیروی دریایی ایران در آب‌های بین‌المللی به صورت مستقل عمل می‌کند.

فرمانده ناوگان شمال کشور، به درگیری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در 29 فروردین سال 67 با آمریکا اشاره کرد و افزود: ناوشکن سهند و ناوچه جوشن در این نبرد غرق شدند و ناوشکن سبلان آسیب جدی دید.

وی، با تاکید بر ولایت‌مداری ارتش ابراز کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از رحلت امام (ره) گوش به فرمان مقام معظم رهبری است و به ماموریت‌های خود که در قانون اساسی ترسیم شده، می‌پردازد.

حکیمی، حراست از 4 هزار و 200 کیلومتر مرز زمینی، حفاظت از مرزهای هوایی و 3 هزار کیلومتر نوار ساحلی کشور را به عهده ارتش دانست و یادآور شد: نیروی دریایی ارتش برای حفاظت از خطوط مواصلاتی ناوگان تجاری ایران با دزدان دریایی در آب‌های بین‌المللی مقابله می‌کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول