اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد

ثبت 6 وقف قرآنی در خراسان‌جنوبی از ابتدای سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از ثبت ۱۴ وقف جدید در خراسان‌جنوبی از ابتدای سال 91 خبر داد و گفت: از این تعداد وقف ثبت شده، شش مورد آن مربوط به وقف‌های قرآنی است.

ثبت 6 وقف قرآنی در خراسان‌جنوبی از ابتدای سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی با بیان اینکه وقف‌های جدید باید به سمت ترویج فرهنگ قرآنی سوق داده شود، اظهار داشت: گسترش وقف‌های قرآنی در جامعه سبب توجه بیش از پیش مردم به این مسئله می‌شود.

وی، وقف دو ساعت آب ملکی از مدار چهارده شبانه‌روز و یک باب منزل مسکونی داخل شهر بیرجند برای مصارف عمرانی و فرهنگی را از وقف‌های صوت گرفته در سال جاری عنوان و اذعان کرد: وقف یک سهم آب و اراضی از مزرعه چهکندوک خراشاد ویژه عزاداری در روز عاشورا و وقف هفت سهم مشاع از 12سهم، شش‌دانگ یک قطعه زمین مزروعی قیس‌آباد ویژه اهل بیت (ع) و ترویج فرهنگ قرآن از دیگر موقوفات انجام شده از ابتدای امسال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: وقف دو دانگ از 11 دانگ سهم ارث، سه دانگ مشاع از شش دانگ یک قطعه زمین 800 و سه فرعی واقع در مزرعه کاخک، 42 سهم مشاع از 67 شهم شش دانگ یک قطعه زمین مزروعی و وقف سه‌ دانگ مشاع از شش دانگ یک قطعه زمین از عمده وقف‌های ایجاد شده پیرامون بحث قرآن و اهل بیت (ع) است.

گرایلی با تأکید بر اینکه باید شرایط را طوری فراهم کنیم که وقف‌های جدید به سمت و سوی تعدیل تفسیر و ترتیل قرآن حرکت کنند، یادآور شد: قرآن به واقع با گذشت سال‌ها هنوز در مهجوریت است و توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند همت تمامی مردم برای پیشبرد وقف‌های جدید در زمینه فعالیت‌های قرآنی و گسترش آن در جامعه است.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول