اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

صحیفه فاطمیه بزرگترین افتخار تشیع است

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان با بیان اینکه صحیفه فاطمیه بزرگترین افتخار تشیع است، گفت: امام دوازدهم شیعیان حضرت فاطمه زهرا (س) را الگو و اسوه حسنه خود قرار داده‌اند.

صحیفه فاطمیه بزرگترین افتخار تشیع است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با تأکید بر رعایت تقوا در تمام شئون زندگی و الگو برداری از شخصیت‌های کم‌نظیر عالم همچون حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر بزرگ اسلام موضوع وحی منقطع نشد و جبرئیل ملک حضرت فاطمه زهرا (س) را از حوادث آینده مطلع می‌کرد.

وی با بیان اینکه وحی بر پیامبر به صورت تشریعی و با انزال قوانین و احکام بود، افزود: شرط نازل شدن جبرئیل امین بر انسان دارا بودن کمال وجودی فرد در بالاترین مراتب است لذا فرشته مقرب الهی بر بسیاری از پیامبران نیز نازل نشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: حضرت صدیقه طاهره به این دلیل فاطمه نام گرفته است که عقول بشریت طبق همان برهانی که دریا را در کوزه نمی‌توان جای داد از شناخت حقیقی دختر مکرم پیامبر اسلام عاجز است.

وی با تأکید بر اینکه صحیفه فاطمیه بزرگترین افتخار تشیع است، عنوان کرد: امام دوازدهم شیعیان حضرت فاطمه زهرا (س) را الگو و اسوه حسنه خود قرار داده‌اند و فرزندان امیرالمؤمنین (ع) نیز برای رشد و تعالی جامعه پا به دنیا نهاده‌اند.

محمدی ضمن الگو دانستن حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام شئون زندگی تأکید کرد: حجاب و عفاف حضرت باید برای تمام زنان عالم باید الگو باشد و انحراف از مسیر اهل‌بیت یقیناً شقاوت انسان‌ها را در پی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته سلامت افزود: دین مبین اسلام علاوه بر سلامت جسم نسبت به سلامت اخلاق، رفتار، سیاست، اقتصاد و غیره تأکید ویژه‌ای دارد و همه شئون نیز باید از سلامت کامل بهره‌مند شوند.

امام جمعه همدان اضافه کرد: در حال حاضر اقتصاد مریض در اروپا و آمریکا موجب افزایش آمار فقر و خودکشی و همچنین افسردگی در این کشورها شده است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما می‌توانند با تولید برنامه‌های طب اسلامی به صورت منظم دید اسلام را نسبت به سلامت جامعه بشری برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول