اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

سومین آزمایشگاه تشخیص مواد روان‌گردان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان گفت: در حال حاضر اصفهان مجهز به دو آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر و روان‌گردان است که امروز سومین آزمایشگاه افتتاح شد.

سومین آزمایشگاه تشخیص مواد روان‌گردان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی پارسا صبح امروز در مراسم افتتاح آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر و روان‌گردان امیرکبیر اظهار داشت: در این آزمایشگاه‌ها تنها سه تست مرفین، آمفتامین و متاآمفتامین از مراجعان گرفته می‌شود و این در حالی است که امکان افزایش تست‌های روان‌گردان به 10 تست وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه گل یاس که ویژه مزدوجین است تحت نظر مرکز بهداشت شماره 2 است، افزود: آزمایشگاه امیرکبیر که امروز افتتاح می‌شود، ویژه رانندگان برون‌شهری در نظر گرفته شده است زیرا پس از احراز سلامتی آنها از نظر مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان، کارت سلامت به آنها داده می‌شود.

مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان تصریح کرد: آزمایشگاه ابن‌سینا که ویژه کارمندان قبل و حین استخدام است، تحت نظر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به 47 هزار نفر زوج به منظور انجام تست مواد مخدر و روان‌گردان به آزمایشگاه گل یاس مرکز بهداشت شماره 2 مراجعه کردند، ادامه داد: از این تعداد در حدود یک دوم دهم درصد از زوج‌ها معتاد تشخیص داده شدند.

پارسا با اشاره به اینکه تاکنون هیچ تحقیقی در ارتباط با میزان مصرف سه ماده روان‌گردان مرفین، آمفتامین و متاآمفتامین از سوی این مرکز انجام نشده است، اضافه کرد: سعی داریم تا پایان سال نسبت به میزان مصرف آن و ضررهایی که به دلیل مصرف بالا متوجه جامعه تاکنون شده، صورت بگیرد و نتایج آن در اختیار مسئولان بهداشتی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دستورالعملی از سوی وزارت بهداشت و معاونت بهداشت استان در ارتباط با تست تمام مواد روان‌گردان به دست ما نرسیده است.

مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان گفت: هم‌اکنون در استان اصفهان تنها سه آزمایشگاه تشخیص مواد روان‌گردان وجود دارد که طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و معاونت بهداشتی استان باید تمام شهرستان‌ها مجهز به چنین آزمایشگاهی شوند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته آزمایشگاه‌های تشخیص مواد مخدر زیر نظر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود و تنها تست مرفین در دستور کار آنها قرار داشت که با رویکرد جدید ستاد مواد مخدر وزارت بهداشت، این مسئولیت به حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان محول شد.

پارسا ادامه داد: در ایام دهه فجر سال گذشته نخستین آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر و روان‌گردان زیر نظر معاونت بهداشت شماره یک به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: سومین آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر و روان‌گردان اصفهان امروز در خیابان امام خمینی، منطقه صنعتی امیرکبیر، خیابان مشیرالدوله غربی، جنب تراش‌کاری تکنیک، شرکت حمل و پیمانکاران فرآورده‌های تانکری اصفهان افتتاح شد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول