اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان خبر داد

احداث آزمایشگاه ژنتیک در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی گیلان از احداث آزمایشگاه ژنتیک در این استان خبر داد و گفت: حدود دو ماه دیگر عملیات ساخت این آزمایشگاه آغاز می‌شود.

احداث آزمایشگاه ژنتیک در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فریبرز آیتی فیروزآبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران حوادث رانندگی جاده‌های گیلان در نوروز امسال را تشریح کرد.

وی، اظهار کرد: در تصادفات رانندگی منجر به فوت نوروز امسال تعداد 50 نفر کشته شدند که 10 نفر زن و 40 نفر مرد بودند و 60 درصد فوت‌شدگان در محل حادثه رخ داد.

این مسئول با بیان اینکه این افراد در رده سنی 60 سال به بالا بودند، افزود: 50 درصد حادثه بر اثر ضربه به سر و 42 درصد فوت نیز مربوط به عابران پیاده بوده است.

وی، شهرستان‌های انزلی، فومن و صومعه‌سرا را پرحادثه‌ترین مسیرهای نوروز امسال عنوان کرد و ادامه داد: این مسیرها بیشترین فوتی‌های حوادث رانندگی را داشتند.

آیتی‌فیروزآبادی تعداد فوتی‌های نوروز امسال را 16.3 درصد افزایش ذکر کرد و افزود: 74 درصد فوتی‌ها در جاده‌های برون شهری رخ داد.

وی، با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد دو هزار و 172 مورد جواز دفن در گیلان صادر شد، تصریح کرد: در تشریح جسد چهار درصد کاهش داشتیم.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان، انجام 16 هزار و 241 مورد آزمایش سرلوژی، پاتولوژی و سم‌شناسی را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و ابراز کرد: این آزمایش‌ها 1.3 درصد افزایش داشته است.

وی، در تفکیک نوع معاینات بالینی، خاطرنشان کرد: سال گذشته 20 هزار و 723 مورد نزاع منجر به جرح و آسیب بدنی، 13 هزار و 575 مورد تصادف و 2 هزار و 335 مورد همسر آزاری رخ داد که درصد رشد و یا کاهش آنها در محدوده 50 درصد بوده و تفاوت قابل ملاحظه‌ای با سال 89 نداشته است.

آیتی‌فیروزآبادی، همسر آزاری را با 5 درصد افزایش در گیلان ذکر کرد و افزود: 374 مورد فرزندخواندگی داشتیم که 78 درصد افزایش داشته است.

وی، کاهش 40 درصدی کالبدشکافی و سه درصدی قتل را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و بیان کرد: سال گذشته فوت‌های ناشی از حادثه کار 47 مورد بوده که 10 درصد کاهش داشته است.

این مسئول، خودکشی در گیلان را با افزایش 12 درصدی اعلام کرد و افزود: 15 مورد مسمومیت با گاز رخ داد که 88 درصد افزایش داشته است.

وی، با بیان اینکه در نوروز امسال 19 مرکز فعال در سطح استان خدمات ارائه می‌دادند، اذعان کرد: 6 مرکز فعال شبانه‌روزی بودند.

آیتی فیروزآبادی صدور 711 مورد گواهی رشد روانی را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و از احداث آزمایشگاه ژنتیک در گیلان خبر داد و ابراز کرد: عملیات ساخت این آزمایشگاه حدود دو ماه دیگر آغاز می شود.

وی درباره وضعیت ساخت سالن تشریح اذعان کرد: ساخت سالن تشریح با مشکل اعتباری مواجه است و روند تخصیص اعتبارات این پروژه مصوبه دولت کند بوده است.

این مسئول، همچنین دارا بودن 19 خودروی سر صحنه را نیاز پزشکی قانونی استان نامید و متذکر شد: اکنون یک خودرو سر صحنه در اختیار داریم و با توجه به اینکه در سفر هیئت دولت هشت خودرو به تصویب رسیده بود اما اعتبار خرید یک دستگاه خودرو تخصیص یافت.

ا‌نتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول