اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان خبر داد

راه‌اندازی آزمایشگاه DNA طی سال جاری در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی آزمایشگاه DNA طی سال جاری در این استان خبر داد.

راه‌اندازی آزمایشگاه DNA طی سال جاری در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، جلال سیاح امروز در بازدید از نخستین اداره ثبت احوال مکانیزه کشور در زاهدان اظهار داشت: پیشرفت‌های بسیار خوبی در ثبت احوال استان صورت پذیرفته که این پیشرفت‌ها نقش مهمی در خدمات‌رسانی به مردم داشته و جای تقدیر دارد.

وی افزود: در گذشته، ضعف‌های زیادی در حوزه ثبت احوال وجود داشت که خوشبختانه اکنون با نصب سیستم‌های مکانیزه و سامانه‌های موجود و نیز روحیه جهادی کارکنان ثبت احوال، جلوی بسیاری از مشکلات، جعل و سوء استفاده‌ها گرفته شده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ثبت احوال در سیستم اداری نقش بسزایی داشته که باید از ظرفیت‌های آن استفاده بهینه شود.

سیاح خاطرنشان کرد: در زمان انتخابات با اتصال به پایگاه ثبت احوال بسیاری از مشکلات در زمینه انتخابات برطرف شد.

وی تصریح کرد: با رشد سیستم‌ها و امکانات در دستگاه‌های اداری، امکان تخلف با بکارگیری از سیستم‌های نوین وجود دارد که باید حفاظت و مراقبت از این سیستم‌ها به نحو مطلوبی صورت پذیرد تا خللی از سوی متخلفان ایجاد نشود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پایان سال گذشته به منظور ایجاد و راه‌اندازی آزمایشگاه DNA در استان، بودجه خاصی برای تهیه تجهیزات آن در نظر گرفته شد که امیدواریم در سال جدید با راه‌اندازی این آزمایشگاه بسیاری از مشکلات پرونده‌های موجود در ثبت احوال استان و نیز مشکلاتی که مراجعان برای انجام آزمایش به استان‌های دیگر دارند، بر‌طرف شود.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان نیز در ابتدای این بازدید گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در ثبت احوال استان و اقدامات در پیش رو را ارائه کرد.

علی زاهدی‌نیا گفت: تاکنون چهار اداره ثبت احوال کاملاً مکانیزه در استان راه‌اندازی شده که تا پایان سال‌جاری سایر ادارات نیز به سیستم مکانیزه مجهز خواهند شد.

وی افزود: در سال گذشته، 70 هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر شد که از این لحاظ، سیستان و بلوچستان رتبه برتر را در سطح کشور کسب کرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از سیستم مکانیزه پیشخوان خدمات سجلی، طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی، نحوه صدور شناسنامه نوزاد و ثبت فوت، مراحل صدور شناسنامه مکانیزه و از نرم‌افزارهایی که توسط واحد انفورماتیک ثبت احوال استان ساخته شده، بازدید کرد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول