اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران

آزمایشگاه جامع تحقیقاتی علوم پزشکی شمال کشور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آزمایشگاه جامع تحقیقاتی علوم پزشکی شمال کشور افتتاح شد.

آزمایشگاه جامع تحقیقاتی علوم پزشکی شمال کشور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی ناصحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ظهر امروز در مراسم افتتاح آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شمال کشور اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی سال‌های اخیر در امور پژوهشی جایگاه خوبی کسب کرد و در سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران با همت محققان برجسته جایگاه مناسبی را در بین دانشگاه‌ها هم‌تیپ خود کسب کرد.

وی با اشاره به گستره خدمات دانشگاه علوم پزشکی مازندران که در زمینه بهداشتی و آموزشی فعال است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران با توجه به گسترش جغرافیایی وسعت خدماتی که دارد نشان داد که منابع خوب انسانی را در اختیار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: باید تلاش کنیم که با افتتاح مراکز آزمایشگاهی گره‌ای از مشکلات مردم و استان‌های همجوار را با انجام تحقیقات مناسب برطرف کنیم.

این مسئول اظهار امیدواری کرد با ایجاد مراکز تحقیقاتی باید تلاش کنیم که حرکت پویا و مناسبی برای حل مشکلات زیست محیطی، بهداشتی و کنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر تحقیقات مناسبی انجام شود.

ناصحی در ادامه با اشاره به حمایت‌های وزارت بهداشت و درمان برای انجام کارهای پژوهشی گفت: این آزمایشگاه برای  انجام پروژه‌های تحقیقاتی استان‌های همجوار ایجاد شد که با همکاری سایر استان‌ها مشکلات و معضلات بهداشتی مناطق شمال کشور را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های مهم کشور در زمینه علمی و تحقیقاتی یادآور شد: با دعوت رهبری معظم انقلاب اسلامی، ایران به سمت جهاد اقتصادی همه برنامه‌های کشور در راه توسعه علم و پیشرفت است و همه برنامه‌های علمی و تحقیقاتی کشور به سمت افق روشن 1404 در حال حرکت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به تجهیز دستگاه‌های پیشرفته در آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شمال کشور گفت: در تلاش هستیم دیگر نیازهای اساسی محققان برای تکمیل این آزمایشگاه به‌زودی فراهم شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: تمام لوازم مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز آزمایشگاه در حال خرید است و باید تلاش کنیم تا آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شمال کشور به جایگاه رفیعی در کشور برسد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول