اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی خبر داد

آغاز عملیات اجرایی آزمایشگاه دامپزشکی خراسان ‌جنوبی در سال جاری

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به نیاز استان به وجود یک آزمایشگاه دامپزشکی گفت: عملیات اجرایی آزمایشگاه دامپزشکی خراسان‌جنوبی در سال جاری آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی آزمایشگاه دامپزشکی خراسان ‌جنوبی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند محسن مشکات ‌در نشست خبری که در بیرجند برگزار شد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آزمایشگاه دامپزشکی خراسان‌جنوبی در سال جاری اظهار داشت: این پروژه که از مصوبات سفر هیئت دولت به استان خراسان‌جنوبی به شمار می‌رود،در دو فاز و در ابعاد 2 هزار متر مربع اجرا می‌شود.

* 2میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه دامپزشکی خراسان‌جنوبی در نظر گرفته شده است

وی اعتبارات ساخت این آزمایشگاه را از محل اعتبارات سفر هیئت دولت و محل تامین اعتبار تجهیزات آن را اعتبارات ملی دانست و افزود: برای تجهیز این آزمایشگاه 2 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با اشاره به انجام تست‌های فلزات سنگین و ذرات باقیمانده غذایی در این آزمایشگاه تصریح کرد: انجام آزمایش‌های مولکولی، مهم‌ترین ویژگی این آزمایشگاه به شمار می‌رود.

مشکات با اشاره به تلاش سازمان دامپزشکی در زمینه ریشه‌کن کردن بیماری‌های مسری دام ابراز داشت: به همین منظور برنامه‌ای برای ریشه‌کن کردن تب برفکی تا سال 2020 ‌در سطح منطقه در نظر گرفته شده است.

وی ضمن اشاره به اجرای برنامه سمپاشی اماکن دامی به منظور پیشگیری از بیماری "تب کریمه کنگو" تصریح کرد: 35 کشور دنیا در حال مبارزه با این بیماری مشترک بین انسان و دام هستند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با اشاره به برنامه‌های کنترلی این سازمان در راستای جلوگیری از همه‌گیر شدن تب کریمه کنگو، گفت: آموزش نیروهای دامپزشکی، بهره‌برداران دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت از جمله برنامه‌های کنترلی سازمان دامپزشکی کشور در این زمینه به شمار می‌روند.

مشکات حفظ سرمایه‌های دامی، تامین امنیت بهداشت دام، مقابله با بیماری‌های دامی، ارتقای بهداشت عمومی جامعه از طریق مراقبت و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و تحقق امنیت غذایی را از جمله محورهای فعالیت این سازمان دانست.

*نظارت 42 پست قرنطینه‌ای بر واردات دام به کشور

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این سازمان در زمینه سلامت مواد غذایی در سال جاری اذعان داشت: در سال جاری مواد غذایی از نظر باقی مانده‌های دارویی، فلزات سنگین و تشخیص سموم در فرآورده‌های دامی مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی، نمونه‌برداری از فرآورده‌های دامی اعم از گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی، تخم مرغ و شیر در سطح کشور را از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری به منظور جلب اطمینان مصرف‌کنندگان فرآورده‌های کشاورزی دانست.

مشکات در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حمایت‌های سازمان دامپزشکی از دامداران ابراز داشت: در سال گذشته حدود 5 میلیارد تومان برای بیماری‌های سل و تب مالت در سطح کشور به دامدارانی که مشمول بیمه نبودند پرداخت شده است.

وی با اشاره به نظارت گسترده سازمان دامپزشکی بر واردات گوشت تصریح کرد: 42 پست قرنطینه‌ای موجود در مرزهای خاکی، فرودگاه‌ها و بنادر که توسط نیروهای زمینی، هوایی و دریایی اداره می‌شوند، بر واردات گوشت به کشور نظارت دارند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی ارزیابی عملکرد  دامپزشکی خراسان‌جنوبی و بررسی میزان پیشرفت پرو‍ژه‌های عمرانی استان را از جمله دلایل سفر خویش به خراسان‌جنوبی برشمرد.

*صدور 46 هزار و 246 قطعه مرغ زنده از خراسان‌جنوبی به افغانستان در سال 90

مدیر کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اختصاص اعتباری معادل سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای احداث پروژه آزمایشگاه دامپزشکی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: عملیات اجرایی این آزمایشگاه از خرداد سال جاری آغاز می‌شود.

محمد علی رضایی با اشاره به اختصاص اعتبارات ملی برای اجرای این پروژه ابراز داشت: سال گذشته 100 میلیون تومان به این پروژه کمک شده و امسال و سال آینده نیز 350 میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

وی میزان صادرات پشم گوسفند از خراسان‌جنوبی به کشور پاکستان در سال گذشته را 49 هزار و 960 کیلوگرم دانست و افزود: همچنین طی سال گذشته  25هزار و 200 عدد تخم مرغ نطفه دار به کشور ترکمنستان صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی از صادرات یک میلیون و 1500 قطعه جوجه یک روزه به افغانستان در سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین تعداد 46 هزار و 246 قطعه مرغ زنده نیز در سال گذشته به این کشور صادر شده است.

رضایی 324 هزار و 60 کیلوگرم گوشت مرغ منجمد و یک میلیون و 41هزار و 168 کیلوگرم خوراک آماده طیور را از دیگر صادرات استان به افغانستان در سال گذشته دانست.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول