اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون قوه قضائیه

آزمایشگاه آسیب‌شناسی پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: آزمایشگاه‌های آسیب‌شناسی و سم‌شناسی پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری امروز با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور و جمعی از مسئولان سازمان پزشکی قانونی به بهره‌برداری رسید.

آزمایشگاه آسیب‌شناسی پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری صبح امروز در این مراسم، اظهار داشت: آزمایشگاه پزشکی قانونی این اداره‌کل تاکنون جزو آزمایشگاه‌های سطح سه سازمان پزشکی قانونی کشور بوده که قابلیت انجام آزمایشات مختلف را دارا است.

منصور فیروزبخت با اشاره به انواع آزمایشات صورت گرفته در این مرکز، گفت: تشخیص مواد مخدر به روش ایمونوکروماتوگرافی و کروماتوگرافی لایه نازک(TLC)، انجام آزمایش سنجش الکل به روش تنفسی و روش کروماتوگرافی گازی، آزمایش سنجش الکل و تعیین درصد و نوع الکل در مایعات ارجاعی از جمله این آزمایشات به‌‎شمار می‎رود.

وی ادامه داد: انجام آزمایش گروه خون به روش اسلاید اگلوتیناسیون، آزمایش تجزیه ادرار و تشخیص خون در ادرار، آزمایش تشخیص کربوکسی هموگلوبین(co) از دیگر آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه پزشکی قانونی این اداره‌کل است.

فیروزبخت اضافه کرد: تا پیش از راه‌اندازی این آزمایشگاه نمونه‌گیری اجساد به‌منظور انجام آزمایشات آسیب‌شناسی به آزمایشگاه پزشکی قانونی استان اصفهان ارسال می‎شد که از این پس با راه‌اندازی آزمایشگاه آسیب‌شناسی تمامی آزمایشات آسیب‌شناسی بر روی نمونه‌های اجساد در آزمایشگاه این اداره‌کل قابل انجام است.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با تأمین نیروی انسانی متخصص و تجهیز هرچه بیشتر آزمایشگاه سم‌شناسی تمامی آزمایشات سم‌شناسی نیز در این آزمایشگاه قابل انجام خواهد بود و نیاز به ارسال نمونه به استان‌های همجوار مرتفع خواهد شد.

وی زیربنای آزمایشگاه آسیب‌شناسی و سم‌شناسی را 131 مترمربع اعلام کرد و گفت: افزون بر یک میلیارد و 870 میلیون ریال اعتبار به‌منظور احداث و سکوبندی این آزمایشگاه هزینه شده است.

فیروزبخت از صرف یک میلیارد و 760 میلیون ریال به‌منظور تأمین تجهیزات سم‌شناسی و آسیب‌شناسی این آزمایشگاه خبر داد و گفت: 530 میلیون ریال از این اعتبارات از محل اعتبارات استانی و یک میلیارد و 230 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در راستای بهره‌برداری از این آزمایشگاه هزینه شده است.

آزمایشگاه‌های آسیب‌شناسی و سم‌شناسی پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری امروز با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور و جمعی از مسئولان سازمان پزشکی قانونی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول