اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان اصفهان:

بهانه کمبود تجهیزات آزمایشگاهی در بیمارستان‌های دولتی را نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به دنبال تجهیز و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی در بیمارستان‌های دولتی اصفهان کسی نمی‌توان بهانه کمبود این تجهیزات را در بیمارستان‌های دولتی شهر اصفهان را بیاورد.

بهانه کمبود تجهیزات آزمایشگاهی در بیمارستان‌های دولتی را نداریم

سینا مباشری‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی کمبود حادی نداریم و این در حالی است که در برخی از مراکز درمانی استان اصفهان با نیروی کم متخصص آزمایشگاهی مواجهیم.

وی در ارتباط با این سوال که برخی از مراجعه‌کنندگان به آزمایشگاه‌های سطح شهر معتقدند که نتایج آزمایش آنها اشتباه بوده، افزود: قبول ندارم که جواب آزمایش افراد مراجعه کننده به آزمایشگاه‌ها، اشتباه تشخیص داده شود زیرا افراد مربوطه از متخصصان آزمایشگاهی هستند.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اگر در بعضی مواقع شاهد چنین صحنه‌های یا گله‌هایی از سوی این افراد بودیم، متأسفانه به خاطر اعتماد بیش از حد بیماران به پزشکان خود است که شده برخی از پزشکان بنا به دلایلی جواب آزمایشگاه را قبول نداشته باشند و نتیجه آزمایش را نادرست بخوانند.

وی بر کلام خبرنگار فارس که شاید ارتباط مالی بین برخی مسئولان آزمایشگاهی و پزشکان سبب این نوع رفتارها از سوی آنها شود، صحه گذاشت و افزود: نمی‌توان منکر برخی از این ارتباطات شد اما عمومیت ندارد.

مباشری‌زاده با بیان اینکه از سال آینده در آزمایش اعتیاد افراد مراجعه کننده برای ازدواج به آزمایشگاه‌ها، آزمایش آمفتامین، مرفین، متاآمفتامین الزامی می‌شود، ادامه داد: تا چندی قبل تنها آزمایش مرفین از افرادی که به منظور آزمایش ازدواج مراجعه می‌کنند، گرفته می‌شود در حالی که در تست اعتیاد از این افراد آزمایش شیشه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه کیت‌های آزمایشگاهی وارداتی است، گفت: به دلیل محدودیت‌های که در تعداد کیت‌های آزمایشگاهی داریم تاکنون نتوانستیم این آزمایش‌ها را گسترش دهیم.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: بیشترین شکایاتی که از مراجعه‌کنندگان آزمایشگاهی به دستگاه‌های قضایی می‌شود از نحوه برخورد پرسنل آن است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول