اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

ائمه جمعه برای استفاده از کالاهای داخلی فرهنگ‌سازی کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ائمه جمعه به عنوان افراد تأثیرگذار در هر شهر و منطقه باید در راستای فرهنگ‌سازی برای استفاده مردم از کالاهای تولید داخل فرهنگ‌سازی کنند.

ائمه جمعه برای استفاده از کالاهای داخلی فرهنگ‌سازی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تفت، آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان یزد در دفتر امام جمعه تفت با گرامیداشت یاد و خاطره حجت‌الاسلام صدوقی و حجت‌الاسلام حسنعلی ائمه جمعه فقید یزد و تفت، این دو عالم بزرگوار را از مفاخر یزد برشمرد.

وی هم‌چنین با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: دشمن می‌خواهد با تحریم‌های اقتصادی ما را از پای درآورد اما باید با برنامه‌ریزی‌های اصولی و تقویت فرهنگ مردم در راستای پذیرش کالاهای داخلی اهتمام کنیم.

ناصری از اصحاب تولید خواست تا با به کار گرفتن نیروهای خدمتگزار و متدین و تولید کالاهای با کیفیت و متنوع، ذوق و شوق مردم را به سمت تهیه کالاهای داخلی سوق دهند و به سود اندازه و مناسب اکتفا کنند.

وی افزود: رسانه‌ها نیز می‌توانند در تقویت این امر بسیار تأثیرگذار باشند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تربیت فرزندان در دامان خانواده‌ها، نقش پدر و مادر و معلمان را در تربیت دینی فرزندان بسیار مهم توصیف کرد.

امام جمعه یزد بهترین راه مبارزه با تهدیدات اخلاقی و دینی دشمنان را تقویت کردن برنامه‌های آموزش و پرورش و ارتباط تنگاتنگ مربیان و والدین دانست و گفت: خانواده‌ها باید بدانند که کودکان خود را با آموزش‌های لازم در دوران کودکی با اعتقادات دینی و مذهبی پرورش دهند و وظیفه ائمه جمعه در این مورد توصیه به مربیان و خانواده‌هاست.

امام جمعه تفت نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان تفت، به تشریح وضعیت فرهنگی و اقتصادی این شهرستان پرداخت.

محمدرضا مدیح، فعالیت‌های صورت گرفته در راستای مسائل فرهنگی و اقتصادی در تفت را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: با همکاری و هم‌دلی مسئولان، شاهد پیشبرد اهداف این منطقه باشیم.

فرماندار تفت نیز با اشاره به فرهنگ‌های مهم به ویژه مراسم مذهبی خاص در شهرستان تفت اظهار داشت: مراسم نخل‌برداری تفت به عنوان یک مراسم ملی مذهبی در کشور بی‌نظیر است و از تمام مناطق کشور و حتی کشورهای دیگر به این شهرستان سفر می‌کنند تا در این مراسم مذهبی شرکت کنند.

وی هم‌چنین با اشاره به جمعیت شهرستان تفت افزود: این شهرستان در حال حاضر 46 هزار نفر جمعیت دارد که 70 درصد این جمعیت در روستاها و 30 درصد در مرکز شهرستان سکونت دارند.

در این مراسم ائمه جمعه شهرهای مختلف استان یزد نیز به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول