اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

حمایت از تولیدات داخلی وظیفه شرعی و دینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: باید عزم خود را جزم کرده و خود را مکلف کنیم به عنوان یک وظیفه شرعی و دینی و از تولیدات داخلی حمایت کرده و در کشور از تولیدات داخل استفاده کنیم.

حمایت از تولیدات داخلی وظیفه شرعی و دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با تأکید بر رعایت تقوا در تمام شئون زندگی اظهار کرد: هنر در معنای ساده عالی‌ترین درجه زیبایی در تمام سطوح بشری است.

وی افزود: در روزهای گذشته همایشی در دانشگاه آزاد برگزار شد که در خور توجه و تقدیر است چرا که با مطرح کردن دین در آیینه هنر باعث ‌شد تا به صورتی عمیق‌تر به مسئله دین در زیبایی‌شناسی توجه کنیم.

خطیب جمعه همدان اضافه کرد: یک موضوع در این جا مطرح است و آن این که برای شناخت هنر ابتدا باید به سؤال خود پاسخ داده تا به نتیجه نهایی دین در آیینه هنر رسید و آن این است که "هنر چیست" و "هنرمند کیست" و "هنرشناسان چه کسانی هستند."

وی تصریح کرد: هنر یک معنای وسیع است و به هر کاری که در عالم از دست بشر ساخته شده باشد و بشر آن کار را بی‌عیب و استاندارد و زیبا از کار در بیاورد در معنای اصلی کلمه هنر می‌شود.

محمدی گفت: مثال بارزی که هست فرش دستباف، یکی از هنر ما ایرانی‌ها در تمام جهان است که در دنیا بی‌نظیر است و میلیون‌ها تومان قیمت دارد و این هنر است و در هر کدام از این هنرها یک ریزه‌کاری‌هایی است که ذوق و سلیقه و خلاقیت خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: خداوند ذوق و استعداد و سلیقه را مختص بشر قرار داده تا هنر را بیافریند و در این عرصه بعضی انسان‌ها در این معجزه خدادادی هنر می‌آفرینند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: عیب ما مسلمانان این است که در تکوین و تشریح زیبایی را می‌بینیم اما بسیار خشک برخورد می‌کنیم و در این عرصه زیبایی و جمال چشم دل می‌خواهد تا حقیقت مطلق را بشناسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مرحله اول انتخابات را پشت سر گذاشتم و سخن ما به افرادی که در انتخابات مجلس رای آوردند این است که دشمن در تمامی سطوح می‌خواهد نفوذ کرده و نفاق‌افکنی کند و نمایندگان مجلس باید بیدار باشند و با هم دست اتحاد و وحدت در خدمت به مردم و پیشبرد اهداف بدهند.

محمدی عنوان کرد: جهاد اقتصادی دستور‌العمل مادام‌العمر ماست اما امسال با نام‌گذاری جدید باید در عمل کار کنیم و فقط شعار ندهیم.

وی تصریح کرد: بزرگترین تهدید ما این است که تمام اجناس ما از لباس گرفته تا خلال دندان ما از خارج و به خصوص چین وارد می‌شود و این نشان می‌دهد که ما داریم با دست خود، خودمان را فلج می‌کنیم.

امام جمعه همدان در پایان خاطرنشان کرد: باید عزم خود را جزم کرده و خود را مکلف کنیم به عنوان یک وظیفه شرعی و دینی از تولیدات داخلی حمایت کرده و در کشور از تولیدات داخل استفاده کنیم و نگذاریم کارخانه‌های تولیدی ما در برابر هجوم تولیدات خارج تعطیل شوند.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول