اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:

ایران در قبال امارات مواضع مقتدرانه اتخاذ کند/ اماراتی‌ها مراقب اظهاراتشان باشند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان در واکنش به اظهارات خارج از عرف دیپلماتیک وزیر خارجه امارات اظهار داشت: لازم است دستگاه سیاست خارجی ایران واکنش جدی به موضع‌گیری‌های ضد ایرانی امارات داشته باشد.

ایران در قبال امارات مواضع مقتدرانه اتخاذ کند/ اماراتی‌ها مراقب اظهاراتشان باشند

اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: ایران بارها اثبات کرده است که در روابط با کشورهای دنیا به ویژه همسایگان مسلمان خود،‌ خواستار تعامل و همکاری گسترده است.

وی تصریح کرد: همین سیاست را هم در عمل اجرا کرده و امروز اکثر کشورهای جهان به ویژه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان دوست جمهوری اسلامی و ملت ایران هستند.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان و حضور در جزیره ابوموسی تأکید کرد: دولت ایران متعلق به همه مردم است و حق دارد به اقصی نقاط کشور سفر کرده و با تمام ملت ایران دیدار داشته باشد.

کوثری تأکید کرد: در این مورد خاص نظر من این است که سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به ابوموسی که بخشی از خاک لاینفک ایران اسلامی است، لازم و بسیار مقتدرانه بود.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در اسلامشهر مبنی بر اینکه ایران باید چه رویکردی در قبال اظهارات ضد ایرانی حاکمان امارات داشته باشد؟ گفت: موضع دستگاه سیاست خارجی و به طور کلی حاکمیت کشورمان برای احقاق حقوق ملت و دفاع از سرزمین و آرمان‌های انقلاب همواره باید از روی قدرت و اقتدار باشد.

وی تأکید کرد: تنها در این صورت است که منافع مردم حفظ شده و می‌توانیم در جهان مقتدرانه صحبت کنیم.

کوثری در پایان خطاب به حاکمان امارات گفت: بهتر است دوستی با ایران را از دست نداده و طرح‌هایی که از سوی غربی‌ها دیکته می‌شود را چشم بسته اجرا نکنند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول