اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

نقش الگویی معلمان در مدارس ابتدایی ‌بسیار ضعیف است‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر نقش الگویی معلمان در مدارس ابتدایی در مراسم صبحگاهی بسیار ضعیف است و آنها باید آموزه‌های دینی را در میان دانش‌آموزان ترویج بدهند‌.

نقش الگویی معلمان در مدارس ابتدایی ‌بسیار ضعیف است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا رحیمی ظهر امروز در نشست مدیران دوره ابتدایی با مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: نظام آموزشی کشور بالا‌ترین تأثیر‌گذاری را در میان افراد دارد و معلمان و مدیران دوره ابتدایی باید براساس سند تحول بنیادین در سیستم آموزشی گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه حب ذات یکی از فلسفه‌های امر به معروف و نهی از منکر است، اضافه کرد: امروز شعار آموزش و پرورش در دوره ابتدایی ابتدای کار با قرآن، پایان کار با نماز است.

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مدیران و معلمان مدارس ابتدایی باید شرایط اقامه نماز را در مدارس فراهم کنند و شعار آموزش و پرورش در حوزه ابتدایی باید با نگاه جدید تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه نقش الگویی معلمان و مدیران در مدارس باید پر‌رنگ شود، ادامه داد: مدارس نباید به تریبونی برای تبدیل ایده‌های شیطانی تبدیل شوند و شیوه‌های تربیتی باید در مدارس دوره ابتدایی به صورت مناسب اعمال شود.

رحیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر نقش الگویی معلمان در مدارس ابتدایی در مراسم صبحگاهی بسیار ضعیف است، تأکید کرد: معلمان باید آموزه‌های دینی را در میان دانش‌آموزان ترویج بدهند و نقش الگویی خود را در سطح نظام آموزشی کشور احیاء کنند.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با رویکرد دینی تنظیم شده است، افزود: تمامی آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان باید براساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی باشد.

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از اهداف سند چشم‌انداز 1404 محقق شده است و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تحقق اهداف این سند تأکید دارد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول