اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز دندانپزشک

مسواک و خمیر دندان در مدارس روستایی سوق توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت و درمان سوق از توزیع مسواک و خمیر دندان در مدارس روستایی این بخش خبر داد.

مسواک و خمیر دندان در مدارس روستایی سوق توزیع می‌شود

شراره شیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوق اظهار کرد: گرامی‌داشت روز دندانپزشکی فرصتی برای توجه اذهان عمومی به دندانپزشکان این قشر مهم عرصه سلامت جامعه است.

رئیس مرکز بهداشتی درمانی سوق بیان کرد: دندانپزشکان به عنوان اعضای تیم سلامت در بخش‌های پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان، درمان بیماری‌های دهان و دندان و آموزش روش‌های بهداشتی به افراد جامعه نقش پررنگی در ارتقاء سلامت دارند و در عین حال نقش محوری استادان این رشته نیز در آموزش این گروه انکار‌ناپذیر است.

شیرعلی از زحمات بی‌دریغ دکتر سیادت مسئول بهداشت دهان و دندان شهرستان کهگیلویه تقدیر و کرد و اظهار داشت: برگزاری مراسم روز دندانپزشکی می‌تواند دریچه‌ای برای نمایش جلوه‌هایی از فعالیت‌ این عزیزان به افراد جامعه باشد.

وی گفت: خدمات چشمگیری به دانش‌آموزان کلاس‌های اول و دوم ابتدایی شده و معاینه و انجام فلورایدتراپی به صورت رایگان و "فیشو سیلانت تراپی" به نرخ دولتی انجام خواهد شد که قصد داریم در دانش‌آموزان ابتدایی مدارس روستایی خمیر دندان و مسواک توزیع کنیم.

رئیس مرکز بهداشتی درمانی سوق در مورد توصیه‌های بهداشتی دهان و دندان نیز خاطرنشان کرد: از زمانی که دندان‌های ما شروع به رشد می‌کنند، والدین، دندانپزشک و معلمین بهترین روش‌های مراقبت از دندان‌ها را می‌توانند در اختیار ما بگذارند.

شیرعلی تاکید کرد: در حقیقت بهترین راه رسیدن به دندان‌هایی سفید، بی‌بو و سالم، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه و استفاده از دهان شویه‌ها نیز برای بهداشت دهان و دندان بسیار موثر است.

وی افزود: در سیاست‌های سازمان جهانی بهداشت در زمینه سلامت و بهداشت دهان و دندان تا سال 2020 میلادی، سلامت دهان و دندان جزء لاینفک و ضروری سلامت افراد جامعه و عاملی تعیین‌ کننده در کیفیت زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود.

شیرعلی خاطرنشان کرد: از این رو اهمیت دادن به بحث سلامت دهان در نهایت منجر به ارتقاء سلامت آحاد جامعه خواهد شد و در این راستا تقدیر از خدمات دندانپزشکان آنان را به ارائه هر چه بهتر وظایف حرفه‌ای خود ترغیب خواهد کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول