اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدارس خوزستان به 350 مربی بهداشت نیاز دارند

خبرگزاری فارس: کار‌شناس مسئول بهداشت و پیشگیری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از کمبود 350 مربی بهداشت در مدارس استان خبر داد.

مدارس خوزستان به 350 مربی بهداشت نیاز دارند

امید مقیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، تعداد مدارس استان خوزستان را بیش از 4 هزار واحد فضای آموزشی اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تنها 400 مربی بهداشت در سطح استان وجود دارد.

وی ادامه داد: توسعه آموزش سلامت برای همه مخاطبان، دانش آموزان، کارکنان، والدین و توسعه مدارس مروج سلامت با رویکرد استقرار مدیریت سلامت در محورهای هشت‌گانه سلامت مدارس با مشارکت همه عوامل ذی‌نفع در مدرسه از مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش در حوزه سلامت است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خوزستان، توسعه نظام مراقبت از سلامت جسمانی دانش آموزان با همکاری ادارات مختلف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از دیگر برنامه‌ها و سیاست‌های کلی حوزه سلامت آموزش و پرورش در سال 91 عنوان کرد.

مقیمی توضیح داد: با توجه به دستور و مصوبه ریاست جمهوری، معاونت تربیت بدنی و سلامت در آموزش و پرورش ایجاد شده که به طور مستقل در دو زمینه سلامت و تربیت بدنی دانش آموزان فعالیت‌های سیاستی، اجرایی و عملیاتی را در سطح کشور هماهنگی می‌کند.

کار‌شناس مسئول سلامت و پیشگیری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، عنوان کرد: این فعالیت‌ها در این دو حوزه براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه پنجم توسعه عملیاتی خواهد شد.

وی اجرای این فعالیت‌ها در سطح مدارس و در بین دانش‌آموزان خوزستانی را ضروری عنوان کرد و گفت: به منظور اجرای این فعالیت‌ها، آموزش و پرورش خوزستان نیاز خود برای استخدام مربی بهداشت را به وزارتخانه اعلام کرده و امیدواریم سهمیه استان در بخش استخدام مربیان بهداشت بر اساس نیاز باشد. 

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول