اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورس بویین‌زهرا تأکید کرد

لزوم اهتمام جدی به امور پرورشی در مدارس

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا گفت: معلمان و مربیان در مدارس و واحدهای آموزشی همواره باید علاوه بر آموزش علوم مختلف به دانش‌آموزان نسبت به پیگیری امور پرورشی نیز اهتمام جدی داشته باشند.

لزوم اهتمام جدی به امور پرورشی در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌ز‌هرا، نخستین جشنواره نوآوری‌ و خلاقیت‌های دست‌ساز دانش‌آموزان  که با همکاری معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا و نیز با شرکت و حضور گروه‌ها و تیم‌های نخبه و برگزیده دانش‌آموزی از سطوح مختلف تحصیلی به مدت یک هفته در مجتمع آموزشی فرهودی روستای شاهین‌تپه از توابع بخش مرکزی شهرستان بویین‌زهرا برگزار شده بود با برپایی مراسمی در این مجتمع آموزشی پایان یافت.

علی اصغر رجبی در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا اظهار کرد: معلمان و مربیان در مدارس و واحدهای آموزشی همواره باید علاوه بر آموزش علوم مختلف به دانش‌آموزان نسبت به پیگیری امور پرورشی نیز اهتمام جدی و بیشتری داشته باشند.

وی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در آموزشگاه‌ها و مدارس می‌تواند زمینه مناسب و مطلوبی را برای گسترش نبوغ فرهنگی و استعدادهای نهفته دانش‌آموزان فراهم کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا خاطر نشان کرد: توجه علمی و دقیق‌تر به حوزه فرهنگی و استعدادیابی در دانش‌آموزان به تدریج باعث گسترش حضور و همچنین شرکت دانش‌آموزان در برنامه‌های فرهنگی و پرورشی می‌شود.

رجبی ادامه داد: باید با تهیه برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون و طرح آن در مراکز و مجتمع‌های آموزشی زمینه ظهور خلاقیت‌های نهفته دانش‌آموزان را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در مدارس و مجتمع‌های آموزشی در سراسر کشور هر ساله با استقبال چشمگیر دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد همراه است.

رجبی عنوان کرد: بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس ناشی از عدم اجرای کافی و صحیح امور پرورشی و هنری است.

رجبی در پایان سخنانش با اشاره به افزایش برگزاری مسابقات فرهنگی و مراسم دینی در مدارس اظهار امیدواری کرد: اعتبارات خوب و فراوانی هر ساله در راستای اجرای مسابقات برنامه‌های فرهنگی و هنری به مدارس و مجتمع‌های آموزشی اختصاص پیدا می‌کند.

گفتنی است، بسیاری از مردم و مسئولان در طول ایام برگزاری این جشنواره از آن بازدید کرده‌اند.

همچنین، هر کدام از ابتکارات و دست‌سازه‌های دانش‌آموزان در این جشنواره مرتبط با دروس تحصیلی آنان بوده است.

در پایان این جشنواره، از هر یک از گروه‌ها و تیم‌های برگزیده که از سوی هیئت داوران موفق به کسب امتیاز شده بودند با اهدای لوح و جوایزی ارزنده از سوی مسئولان و دست اندرکاران قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول