اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آموزش و پرورش استان اصفهان:

2 هزار و 219 دانش‌آموز پایه پنجم مستقل در اصفهان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سراسر استان 2 هزار و 219 دانش‌آموز پایه پنجم ابتدایی مستقل وجود دارد که این تعداد در سال تحصیلی آتی باید به پایه ششم ابتدایی وارد شوند.

2 هزار و 219 دانش‌آموز پایه پنجم مستقل در اصفهان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدمجید عاملیان ظهر امروز در نشست مدیران دوره ابتدایی با مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور حاکی از ایجاد نظام آموزشی متناسب با فرهنگ اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید براساس فرهنگ اسلامی متکی باشد، اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیتی کشور باید براساس فلسفه اسلامی باشد و سند تحول بنیادین به دنبال برطرف شدن کاستی‌های موجود در این زمینه است.

مدیرعامل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در سراسر استان 2 هزار و 219 پایه پنجم ابتدایی مستقل وجود دارد که این تعداد در سال تحصیلی آتی باید به پایه ششم ابتدایی وارد شوند.

وی به تعداد کلاس‌های چند پایه موجود در سطح استان اشاره کرد و افزود: حدود 800 کلاس چند پایه در سراسر استان وجود دارد و سال تحصیلی آتی حدود 400 نفر در دوره ابتدایی بازنشسته می‌شوند.

عاملیان با اشاره به اینکه استان در سال تحصیلی آتی به بیش از 3 هزار معلم در دوره ابتدایی نیاز دارد، تأکید کرد: متولیان آموزش و پرورش در دوره ابتدایی به عنوان بازوان توانمند آموزش و پرورش هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان هیچ حق‌التدریسی وجود ندارد، ادامه داد: در حال حاضر هیچ نیروی بلا‌تکلیف نباید در نظام آموزشی استان وجود داشته باشد و تمامی این افراد باید تعیین تکلیف شده باشند.

مدیرعامل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: با راه‌اندازی دانشگاه تربیت‌معلم نیاز‌های آموزش و پرورش استان در بخش‌های مختلف و در تمامی رشته‌های تحصیلی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور بر پایه مبانی نظری محکمی استوار است، گفت: وجود مبانی نظری محکم و قوی از شاخصه‌های هر سندی است و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زیر‌بنای محکمی دارد.

عاملیان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید آموزش‌های خود را براساس این سند به دانش‌آموزان ارائه کند، اظهار داشت: براساس سند تحول بنیادین معلم تنها نقش آموزش‌دهنده ندارد و دانش‌آموز نیز تنها به عنوان یک فرد یاد‌گیرنده نیست و فضا‌های آموزشی تنها به کلاس درس اختصاص ندارد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول