اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار دهیار ماهور باشت گچساران:

آب شرب روستای ماهور باشت آلوده است

خبرگزاری فارس: دهیار ماهور باشت گچساران گفت: آب شرب روستای ماهور باشت گچساران آلوده بوده و چاره‌اندیشی مسئولان در این زمینه لازم و ضروری است.

آب شرب روستای ماهور باشت آلوده است

مهدی کرمی امروز در حاشیه بازدید ‌بخشدار مرکزی گچساران، خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات این شهرستان از روستای ماهور باشت گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: خدمات‌رسانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مناطق مختلف روستایی و عشایری با روند مطلوبی در دست اجرا است.

* لوله‌کشی آب روستای ماهور باشت مربوط به سال 54 است

 دهیار روستای ماهور باشت گچساران با قدردانی از خدمات دولت در بخش‌های مختلف مشکل اصلی این روستا را اجرای ناتمام طرح هادی عنوان کرد و افزود: با اجرای کامل طرح هادی در روستای ماهور باشت 80 درصد از مشکلات پیش‌ روی این روستا برطرف می‌شود.

کرمی عدم تکمیل مسجد و میدان فوتبال روستای ماهور باشت را مشکلی چند ساله در این روستا بیان کرد و ابراز داشت: از میدان فوتبال مصوب شده برای روستای ماهور باشت فقط حصاری خالی موجود است که مربوط به سال‌های گذشته است.

وی با اشاره به مشکل آب آشامیدنی این روستا گفت: لوله‌کشی آب شرب این روستا متعلق به سال 54 بوده و سیستم داخلی آن هیچ‌گونه تغییری نکرده است.

کرمی با ابراز تأسف از وضعیت نامناسب منبع آب شرب روستای ماهور باشت تأکید کرد: آب شرب و آشامیدنی ماهور باشت از نظر رنگ در حد مطلوبی قرار ندارد و به شدت آلوده است.

وی تعداد کل ‌کلی‌فرم آب شرب این روستا را در 100 میلی‌لیتر 5.1 درصد اعلام کرد و ادامه داد: تعداد اشرشیاکلی آب شرب در این روستا در 100 میلی‌لیتر 2.2 درصد بوده که این موضوع نشان‌دهنده آلودگی آب شرب روستای ماهور باشت است.

کرمی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در هیچ روستایی عملیات کلر‌زنی به اندازه ماهور باشت انجام نمی‌شود باز هم آب شرب این روستا آلوده است.

 

* ورود مارمولک و حشرات موذی به مخزن آب شرب ماهور باشت

 دهیار ماهور باشت با انتقاد از وضعیت نامناسب و فاقد استانداردهای اولیه مخزن اصلی آب شرب این روستا ابراز داشت: سقف مخزن شرب روستای ماهور باشت به صورت تیرچه و بلوک است که این موضوع سبب ورود حشرات موذی و در برخی مواقع مارمولک‌های بزرگ به این مخزن می‌شود.

کرمی از مشاهده چند مارمولک در این مخزن خبر داد و بیان داشت: عملیات کلر‌زنی، این مارمولک‌های بزرگ را دچار گازگرفتگی می‌کند و در بعضی مواقع مانع ورود آب به مخزن می‌شود.

وی از مسئولان خواست برای پیشگیری از وقوع حادثه تلخ و غیر قابل جبران در این زمینه چاره‌اندیشی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اختصاص تراکتور به دهیاری روستای ماهور باشت برای حمل زباله‌های این روستا افزود: در حال حاضر هیچ‌گونه جوابی در تأیید محل پیشنهادی دفن زباله‌های روستای ماهور باشت از طرف مسئولان مربوطه به دهیاری این روستا نرسیده است.

کرمی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر با توجه به عدم وجود محل مناسب دفن زباله‌ها، پسماندهای این روستا توسط مردم روستا سوزانده می‌شود.

وی از مسئولان عضو شورای سلامت گچساران خواست تا مکان پیشنهادی برای دفن زباله‌های روستای ماهور باشت را مورد بازدید قرار داده و تصمیم‌گیری لازم را در این زمینه داشته باشند.

به گزارش فارس، روستای ماهور باشت با جمعیتی افزون بر 400 نفر از روستاهای دهستان امامزاده جعفر(ع) در بخش مرکزی گچساران است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول