اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی خبر داد

مصرف 57 درصد سوخت خراسان‌جنوبی در بخش حمل و نقل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت منطقه‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته 57 درصد مصرف سوخت خراسان‌جنوبی مربوط به بخش حمل و نقل بوده است.

مصرف 57 درصد سوخت خراسان‌جنوبی در بخش حمل و نقل

احمد واحدیان ابوترابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت:‌ این میزان مصرف سوخت در بخش حمل و نقل رشد پنج درصدی را در این بخش نسبت به سال 89 نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیش از 17 هزار مترمکعب از مصرف سوخت استان در بخش صنایع است، گفت:‌ صنایع فعال پنج درصد از مصرف سوخت استان ما را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت منطقه‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 22 درصد سهم مصرف سوخت در استان را نیروگاه‌ها به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد:‌ در سال 90 بیش از 75 هزار و 400 مترمکعب سوخت در بخش نیروگاه‌ها مصرف شده است.

*98 درصد نفت گاز توزیع شده با نرخ 150 تومان

واحدیان ابوترابی به میزان فروش نفت گاز در سال گذشته در سطح استان اشاره کرد و افزود: 98 درصد نفت گاز به فروش رسیده در سال گذشته با نرخ 150 تومانی و تنها دو درصد با نرخ 350 تومانی بوده است.

وی ادامه داد:‌ پایین بودن نرخ در این بخش سبب انحراف سوخت به سایر بخش‌ها شده است که باید در این ارتباط چاره‌اندیشی شود.

مدیرعامل شرکت منطقه‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در بخش مصرف نفت گاز، خراسان‌جنوبی پایین‌ترین میزان مصرف در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

واحدیان ابوترابی اظهار داشت: به صورت آزمایشی طرح کاهش سهمیه سوخت‌گیری کامیون‌ها در هر نوبت اجرا می‌شود که بر این اساس سهمیه کامیون‌های کمتر از 10 تن از 80 لیتر به 60 لیتر در هر نوبت کاهش پیدا کرده است که البته میزان سهمیه کاهش پیدا نکرده و در نوبت بعدی فرد می‌تواند از بقیه سهمیه خود استفاده کند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول