اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایانه‌های استان اردبیل:

60 هزار مسافر از طریق حمل و نقل جاده‌ای در اردبیل جابه‌جا شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: تا پایان روز ششم تعطیلات بیش از 60 هزار و 830 مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در استان اردبیل جابه‌جا شده‌اند.

60 هزار مسافر از طریق حمل و نقل جاده‌ای در اردبیل جابه‌جا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالحسین علی‌اکبری صبح امروز در جلسه ستاد حمل و نقل اردبیل اظهار داشت: طرح نوروزی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح 44 شرکت حمل و نقل مسافربری فعالیت می‌کنند و با به کارگیری تمام امکانات و تجهیزات خودرویی خود در خدمت مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل یادآور شد: این شرکت‌ها با استقرار 620 دستگاه اتوبوس، 540 دستگاه سواری پلاک عمومی شامل پژو و سمند در قالب این طرح به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند.

علی‌اکبری همچنین از فعالیت 200 دستگاه مینی‌بوس بیشتر با محوریت تردد در جاده‌های درون استانی خبر داد و افزود: این کار به دلیل عمر متوسط مینی‌بوس‌ها و سهولت تردد و راحتی سفر انجام می‌شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود از فعالیت 23 دستگاه دوربین نظارتی هوشمند در جاده‌های استان خبر داد و بیان داشت: تصاویر به دست آمده از این سیستم هوشمند در اختیار پلیس راه، هلال احمر و برخی نهادهای خدمات‌رسان قرار می‌گیرد تا با ارزیابی دقیق از وضعیت جاده‌ها بتوانند فعالیت‌های خود را انسجام ببخشند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل همچنین از نصب پنج دستگاه تردد‌شمار در جاده‌های پر ترافیک استان خبر داد و تصریح کرد: این دستگاه‌ها در محور اردبیل – سرعین، اردبیل – آستارا، اردبیل – مغان، اردبیل – خلخال و اردبیل به سمت سراب نصب شده است.

علی‌اکبری ادامه داد: پر ترافیک‌ترین روز شلوغی جاده‌های استان پنجم فروردین در دو محور اردبیل – سرعین و اردبیل – آستارا بوده است.

وی بیان داشت: در محور اردبیل – سرعین روز پنجم  فروردین 18 هزار و 611 دستگاه خودرو رفت و آمد داشتند و در محور اردبیل – آستارا نیز به عنوان دومین محور پر‌تردد استان تردد 17 هزار و 651 دستگاه به ثبت رسیده است.

این مسئول با یادآوری اینکه از آغاز تعطیلات نوروزی در پایانه مرزی بیله‌سوار نیز 22 هزار نفر تردد کرده‌اند، گفت: بیش از 10 هزار نفر از کشور جمهوری آذربایجان وارد کشور شدند و حدود 12 هزار نفر نیز از مرز کشورمان خارج شدند.

علی‌اکبری با اشاره به همکاری مناسب اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان با پلیس راه، هلال احمر و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان در محورهای اصلی بیان داشت: ما با تمام توان و فعال کردن 44 شرکت حمل و نقل مسافربری تلاش می‌کنیم تا شایسته‌ترین خدمات را به مسافران و گردشگران ارائه کنیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل از الزام حضور کارشناسان و مدیران فنی شرکت‌ها برای تایید وضعیت سلامت و ایمنی خودروها خبر داد و یادآور شد: ما تاکید خاصی بر بحث ایمنی خودروها به شرکت‌های حمل و نقل و انجمن‌های صنفی مسافربری داشتیم تا با کمترین مشکلات تردد‌ها انجام شود.

وی در پایان از فعال بودن دو سامانه پیام کوتاه 3000143 به صورت ملی و پیام‌گیر 7743805 به صورت استانی برای دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات مسافران و گردشگران خبر داد.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول