اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه:

میانگین عمر اتوبوس‌های حمل و نقل جاده‌ای 11.5 سال است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان حمل و نقل و راهداری گفت: میانگین عمر اتوبوس‌های حمل و نقل جاده‌ای 11.5 سال است.

میانگین عمر اتوبوس‌های حمل و نقل جاده‌ای 11.5 سال است

شهریار افندی‌زاده در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌و گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اردبیل از نوسازی ناوگان حمل و نقل با همراهی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه منتظر برنامه اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها هستیم ولی قطعا تلاش می‌کنیم این موضوع را امسال پیگیری کرده و به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اجرایی شدن قانون ورود کامیون‌های با عمر سه ساله خاطرنشان کرد: آیین‌نامه اجرایی آن در حال تدوین است و این کار با هماهنگی سازمان استاندارد و محیط زیست انجام می‌شود که به زودی این آیین‌نامه به استان‌های مختلف ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان حمل و نقل و راهداری میانگین عمر اتوبوس‌های کشور را 11.5 سال، مینی‌بوس‌ها را 23 سال، کامیون‌ها را 15.5 سال و سواری را هفت سال اعلام کرد و گفت: مینی‌بوس‌ها به دلیل آنکه اکثر دارندگان آن افراد خصوصی و فردی هستند رغبتی برای تعویض خودروها ندارند و محدودیتی برای عبور مینی‌بوس‌های با سن بالا نیز اعمال نشده است.

افندی‌زاده از پرداخت تسهیلات ویژه برای تعویض مینی‌بوس‌های فرسوده خبر داد و یادآور شد: ما باید قانون محدودیت تردد مینی‌بوس‌های مسن را اجرا کنیم و در کنار آن با پرداخت تسهیلات بانکی و بسته‌های حمایتی به نوسازی ناوگان حمل و نقل اقدام کنیم.

این مسئول تصریح کرد:‌ دولت آماده است تا با همکاری ستاد حمل و نقل و سوخت و بانک‌های عامل از طریق صندوق توسعه ملی با برطرف کردن اختلاف نرخ سود تسهیلات کمک به بخش خصوصی در تعویض مینی‌بوس‌ها کند.

* افزایش نرخ بلیط حمل و نقل زمینی منتفی است

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان حمل و نقل و راهداری در ادامه سخنان خود به خبرنگار فارس بیان کرد: هیچگونه افزایش نرخ بلیط را جز بحث اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در حمل ونقل جاده‌ای در دستور کار نداریم.

افندی‌زاده از بازگشت نرخ اتوبوس‌ها به قیمت سابق بعد از پایان تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: این کار از چهارشنبه هفته گذشته انجام شد و نرخ‌ها به قیمت قبلی و قبل از ایام سفرهای نوروزی برگشت.

وی با اعلام اینکه افزایش احتمالی بستگی به بررسی گزینه‌های ستاد حمل و نقل سوخت دارد، یادآور شد: امسال بحث ایمن‌سازی جاده‌ها، برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز، اصلاح تقاطع‌های غیر هم‌سطح، تعریض و بهسازی جاده‌ها، نصب گاردریل و نیو‌جرسی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان حمل و نقل و راهداری همچنین از بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی، آزادراه‌ها و بزرگراه‌‌ها خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه زمستان سختی را سپری کردیم این برنامه‌ها از اولویت فعالیت‌های امسال ماست.

افندی‌زاده در پایان سخنان خود از نظارت بر بهره‌برداری آزاد‌راه‌ها و ساماندهی عوارض آزاد‌راه‌ها خبر داد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: در این زمینه تلاش می‌کنیم موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول