اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان خبر داد

جابه‌جایی 67 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان گفت: از آغاز مسافرت‌های نوروزی در استان زنجان تا روز ششم فروردین 67 هزار و 64 نفر جابه‌جا شده‌اند.

جابه‌جایی 67 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل در زنجان

علی رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تشکیل ستاد سفرهای نوروزی از روز 25 اسفند ماه سال گذشته اظهار داشت: این ستاد تا 15 فروردین ماه سال جاری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی از جابه‌جایی 67 هزار و 64 مسافر از آغاز مسافرت‌های نوروزی با استفاده از ناوگان حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان خبر داد و افزود: این تعداد مسافر با انجام 6 هزار و 438 سفر جابه‌جا شده‌اند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان اضافه کرد: تعداد مسافران جابه‌جا شده با استفاده از ناوگان حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان در مقایسه با آمار سال گذشته در همین مدت سه درصد رشد داشته است. بیشترین تقاضا برای سفر با اتوبوس به شهرهای تهران، قم، گیلان، تبریز، اصفهان، خراسان رضوی و کردستان وجود داشته است.

رحمتی ادامه داد: بیشترین تقاضا برای سفر با سایر خودروها از جمله خودروهای سواری کرایه‌‌ای به استان‌های تهران، قم، کردستان، قزوین، آذربایجان شرقی، گیلان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی بوده است. در حال حاضر 38 شرکت در حوزه حمل و نقل در سطح استان زنجان فعالیت می‌کنند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان از وجود دو سامانه پیامگیر 3000143 و 3000990091 برای دریافت شکایات و انتقادهای مردمی خبر داد و گفت: شماره 4262369 به صورت تلفنی آماده دریافت مشکلات است.

وی از وجود 250 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل استان زنجان خبر داد و گفت: 70 دستگاه از این اتوبوس‌ها عادی و 180 دستگاه نیز ویژه هستند.

رحمتی میانگین عمر اتوبوس‌های موجود در ناوگان حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان را 9.14 سال اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه 582 دستگاه خودروی مسافری کرایه‌ای نیز در استان زنجان فعالیت می‌کنند تصریح کرد: میانگین عمر این خودروها 5.68 سال است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان تعداد مینی‌بوس‌های موجود در سیستم حمل و نقل استان زنجان را 411 دستگاه عنوان کرد و گفت: این خودروها دارای میانگین عمر 28.29 سال هستند.

وی از آماده توزیع بودن 10 هزار فرم نظرسنجی در بین مسافران خبر داد و تصریح کرد: مسافران با پر کردن این فرم‌ها می‌توانند به افزایش کیفیت خدمات کمک کنند.

رحمتی از افزایش 39 درصدی مسافران راهیان‌نور در استان زنجان در سال 91 خبر داد و گفت: از آغاز مسافرت‌های نوروزی سال جاری 13 هزار و 95 نفر با کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق جنگی اعزام شده‌اند.کاروان‌های راهیان‌نور سال 91 با 291 دستگاه اتوبوس اعزام شده‌اند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته 25 هزار و 734 مسافر در داخل استان جابه‌جا شده‌ بودند ادامه داد: این آمار در سال جاری 25 هزار و 489 نفر بوده است.

وی تعداد مسافرت‌های برون استانی را در سال گذشته از استان زنجان 39 هزار و 140 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در سال جاری به 41 هزار و 575 نفر رسیده است.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول