اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

جمعیت سالمندی کاشان، بالاتر از میزان کشوری است

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نسبت جمعیت سالمندی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، بالاتر از میزان رشد جمعیت سالمندی کشور است.

جمعیت سالمندی کاشان، بالاتر از میزان کشوری است

محمدحسن اعرابی در حاشیه آئین بهره‌برداری از اورژانس شبانه‌روزی نوش آباد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در حالی که نرخ رشد سالمندی در کشور 7.5 درصد است، این رقم در منطقه کاشان نزدیک به 11 درصد رسیده است.

وی با اشاره به شعار سالمندی و سلامت برای سال جاری، تأکید کرد: باید برای دوران سالمندی کودکان امروز، برنامه‌ریزی کرد و در غیر این صورت، دچار چالش می‌شویم.

به گفته وی، میزان بالای نرخ سالمند در منطقه کاشان و تأمین رفاه سالمندان، نیازمند سرعت، انضباط و انسجام  بیشتر در همکاری‌های بین همه مسئولان است.

اعرابی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی و اجتماعی باید در خصوص ایجاد زیرساخت‌های امنیت و سلامت سالمندان، در منطقه کاشان، به عنوان یک ضرورت تلاش کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان متذکر شد: از همه مسئولان این انتظار می‌رود که در مسیر تأمین رفاه و سلامت شهروندان، دانشگاه علوم پزشکی را کمک کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه برای اخذ مجوز تأسیس دانشگاه دندانپزشکی اذعان داشت: انتظار می‌رود مجوز تأسیس دانشکده دندانپزشکی با حمایت مسئولان هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی از تأسیس دانشکده دندانپزشکی، ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان دانست و متذکر شد: همه باید با نگرش جامعه سلامت محور و ارتقای سلامت اجتماعی فعالیت کرده تا نیاز به درمان نباشد و یا حداقل نیاز به درمان کم باشد.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول