اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

500 سالمند در آبپخش پیاده‌روی کردند

خبرگزاری فارس: 500 سالمند در شهرستان آبپخش با پیاده‌روی شور و نشاط جوانی را مرور کردند.

500 سالمند در آبپخش پیاده‌روی کردند

 به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش بخشدار آبپخش در همایش پیاده‌روی سالمندان آبپخش اظهار داشت: سالمندان و بازنشستگان در جوامع انسانی کانون تجربه و معرفت هستند و نسل جوان و آینده‌ساز جامعه باید با تمام وجود از تجربیات این گنجینه‌های ارزشمند بهره برد.

احمد خرم‌روز خاطر نشان کرد: جمعیت فعلی ایران اسلامی جمعیتی جوان است و باید از تجربیات و دانسته‌های سالمندان و بازنشستگان در انجام کارها و برنامه‌های مختلف استفاده کنیم و با بهره‌گیری از تجربیات نسل گذشته کارها را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

وی گفت: توجه به سلامت جسمانی و سلامت روانی سالمندان در جوامع انسانی از مسائل مهمی است که مسئولان باید بر آن توجهی خاص داشته باشند.

خرم‌روز با اشاره به جمعیت سالمندان جهان بیان داشت: هم‌اکنون جمعیت سالمندان جهان قریب به 850 میلیون نفر است و در این میان ایران از لحاظ سرمایه نیروی انسانی و نیروی کار کشوری جوان و توانمند شناخته می‌شود و باید حداکثر استفاده و بهره‌برداری را از ثروت‌های کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های ساختار جمعیتی اضافه کرد: پیش‌بینی‌های ساختار جمعیتی حاکی از آن است که تا 20 سال آینده قریب به 30 درصد از جمعیت ایران اسلامی را اقشار سالمند شامل می‌شوند و لذا برنامه‌ریزی‌های کارآمد برای بهره‌وری از پتانسیل نیروی انسانی به منظور پیشرفت و توسعه علمی و صنعتی کشور از ضروریات ایران اسلامی است.

این مسئول ادامه داد: سال 1391 را رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" مزین کرده‌اند و در این سال باید با حمایت از نیروی کار زمینه را برای تحقق این امر مهم که پیشرفت و ترقی ایران اسلامی را به دنبال دارد به کار گیریم.

بخشدار آبپخش ابراز داشت: مسئولان بخش آبپخش در دو سال گذشته توجهی خاص به سالمندان این بخش داشته‌اند و با همکاری و تلاش شهرداری آبپخش در مرکز بخش خدمات گسترده‌ای به سالمندان ارائه شده است.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول