اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 300 مزرعه پرورش ماهی

16 هزار تن ماهی در چهارمحال و بختیاری تولید شد

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات و آبزیان اداره‌کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته 16 هزار تن ماهی در 300 مزرعه پرورش ماهی این استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

16 هزار تن ماهی در چهارمحال و بختیاری تولید شد

اسماعیل پیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: ساخت مجتمع‌های پرورش ماهی، اشتغال فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، اتمام طرح‌های نیمه تمام، افزایش تولید و پرداخت تسهیلات و صدور پروانه از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شیلات استان در سال ‌جاری است.

وی با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، افزود: پرورش ماهی در قفس و گونه‌های جدید خاویار در شهرستان لردگان و کارون چهار از مهم‎ترین روش‌های جدید آبزی‌پروری در استان است.

پیرعلی خاطرنشان کرد: امسال 18 هزار تن تولید ماهی خواهیم داشت و ماهیان تولیدی به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان اداره‌کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال گذشته 16 هزار تن ماهی در 300 مزرعه پرورش ماهی این استان تولید شد، گفت: محدودیت منابع، فعالیت‌های مزارع غیرمجاز و قیمت بالای مواد اولیه از مهم‌ترین مشکلات این بخش است.

وی اشتغال ایجاد شده در بخش شیلات این استان را 4 هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم اعلام کرد و افزود: تولید سرمایه سالانه این بخش بیش از 30 میلیارد تومان است.

پیرعلی از شهر تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار هدف ماهی تولید شده در این استان نام برد و گفت: 70 درصد ماهی تولیدی مزارع استان به این شهر و مابقی راهی استان‌های آذربایجان‌شرقی، یزد، خوزستان، اصفهان و مرکزی می‌شود.

وی ارائه مشاوره‌های فنی و کارشناسی، آموزش و ترویج، اختصاص اعتبارات و تسهیلات بانکی و آماده کردن زیرساخت‌های لازم اعم از جاده، برق، پل، آبگیر و کانال را از جمله خدمات این مدیریت به مزرعه‌داران پرورش ماهی عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول