اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ارشاد استان زنجان خبر داد

اختصاص 40 میلیون تومان برای حمایت از مولفان و ناشران زنجانی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از اختصاص 40 میلیون تومان برای حمایت از مولفان و ناشران استان زنجان در سال جاری خبر داد.

اختصاص 40 میلیون تومان برای حمایت از مولفان و ناشران زنجانی

محمد ذوالقدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در راستای حمایت از مولفان و ناشران استان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 30 میلیون تومان کتاب خریداری شد، افزود: مرحله نخست این حمایت‌ها واریز شده و کتاب‌ها تحویل اداره کل شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: بیشتر موضوعات کتاب‌های خریداری شده فرهنگ ایثار و شهادت، حجاب و عفاف، فرهنگ و هنر، بومی و منطقه‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه یک سوم تیراژ کتاب‌های ارائه شده به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی این اداره کل خریداری شده است، یادآور شد: از جوانانی که برای نخستین بار  کتاب‌های خود را به اداره کل ارائه کرده‌اند نیز کتاب‌ها خریداری شده است.

ذوالقدری از اختصاص 40 میلیون تومان برای حمایت از مولفان استان زنجان در سال جاری خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه اولیه با معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در راستای حمایت از مولفان منعقد می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل هیئت خرید کتاب در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با تشکیل این هیئت داوری‌های لازم در راستای خرید کتاب‌های تاثیرگذار انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هیئت خرید کتاب استان آمادگی لازم را برای خرید کتاب‌های منتشر شده از سوی مولفان را دارد، افزود: اداره کل ضمن حمایت از ناشران قدیمی از ناشران جدید نیز حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه در خرید کتاب از مولفان شاخص‌هایی مورد توجه قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه کتاب ارائه شده باید برای نخستین بار چاپ شده باشد، باید ناشر و مولف آن نیز استانی باشد.

ذوالقدری با اشاره به اینکه از کتاب‌های کمک درسی از سوی اداره کل حمایت نمی‌شود، افزود: هر کتابی که مجوز چاپ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کند، از حمایت‌های این اداره کل بهره‌مند می‌شود.

وی با بیان اینکه مولفان و ناشران باید کتاب‌هایی را انتشار دهند که ضمن توجه به فرهنگ بومی قابلیت توزیع در گستره ملی را داشته باشد، افزود: متاسفانه برخی کتاب‌های ارائه شده از سوی مولفان فقط قابلیت توزیع در شهرستان را دارد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول