اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل خبر داد:

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی مولفان در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته کتاب کتابخانه تخصصی مولفان این استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی مولفان در اردبیل
صادق فرهمندامین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با راه‌اندازی این کتابخانه تخصصی، مولفان می‌توانند از مزیت کتابخانه‌های عمومی استان به صورت تخصصی در حوزه تالیف استفاده کنند.
وی ادامه داد: همزمان با هفته کتاب در قالب فعالیت‌های فرهنگی فراگیر علاوه بر برگزاری 200 برنامه فرهنگی- روستایی با محوریت کتابخانه‌ها، مسابقات نقاشی،‌ خطاطی، پژوهش، توزیع کتاب‌های کمک آموزشی، برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی با محوریت کتاب و کتابخوانی مفید انجام می‌شود.
این مسئول همچنین از ارائه طرح فروش کتاب در دور‌ترین مناطق استان اردبیل خبر داد.
فرهمندامین ابراز داشت: در کشور با راه‌اندازی نهضت مطالعه مفید قرار است جلسات آن به ریاست استاندار اردبیل و در شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران برگزار شود و اعضای این کمیته نیز 17 دستگاه هستند که در حوزه مطالعه مفید طرح‌ها و نظرات خود را ارائه می‌کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هدف از راه‌اندازی کمیته مطالعه مفید را بسط و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه سودمند برای تمام اقشار جامعه توصیف کرد و گفت: در کنار تشکیل انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، تشکیل جلسات کمیته مطالعه مفید نیز به روند شکل‌گیری امر کتاب و کتابخوانی قانونمند کمک می‌کند.
وی ادامه داد: ما در صدد هستیم که حتی موضوع مطالعه را به داخل خانواده‌ها و بین اقشار مختلف و اعضای خانواده حتی زنان خانه‌دار بکشانیم تا بتوانند به صورت فراگیر در این طرح عظیم شرکت کنند.
این مسئول اضافه کرد: در آینده و در افق 1404، کشور باید به سمتی حرکت کند که 40 درصد مردم عضو کتابخانه‌ها شوند که این رقم به طور متوسط سه تا چهار درصد جامعه است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ضرورت افزایش فضاهای مطالعاتی و کتابخانه‌ای را یادآور شد و بیان داشت: فضای کتابخانه‌ها نیز باید به سمت شرایط استاندارد برود که این شرایط  هشت متر مربع برای هر 100 نفر است.
دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در کشور سرانه فضای کتابخانه‌ای 2.02 متر مربع است و این رقم در استان اردبیل حدود 2.07 متر مربع است که باید به سمتی حرکت کنیم تا به هشت متر مربع استاندارد جهانی دست یابیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول