اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی

نویسندگان و مولفان پیشکسوت هرمزگان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: 20 نفر از نویسندگان و مولفان پیشکسوت هرمزگانی در حوزه‌های مختلف با حضور مسئولان مربوطه این استان تجلیل شدند.

نویسندگان و مولفان پیشکسوت هرمزگان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان پیش از ظهر امروز در این آئین با اشاره به اهمیت علم و دانش در دین مبین اسلام گفت: سوگند به قلم و توصیه به پیامبر بزرگ اسلام از سوی خداوند متعال به خواندن نشان می‌دهد جایگاه دانش در دین اسلام بسیار رفیع و ارزشمند است.

حجت‌الاسلام علی مریدی‌زاده اظهار داشت: فراگیری دانش در اسلام امری مقدس است که باید توام با عمل باشد، بنابراین عالم به عمل در جامعه اسلامی بسیار مورد تکریم است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تالیف و نویسندگی، اهتمام نویسندگان و پژوهشگران استان به تالیف کتب مختلف را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: اینکه مولفان با زحمت فراوان در این عرصه سال‌ها کار و تلاش دارند یک سرمایه بزرگ برای استان است و به عنوان مفاخر استان باید مورد حمایت باشند.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه خاصی به این امر دارد و از نویسندگان و مولفان استان برای انجام کارهای پژوهشی و تالیف حمایت لازم را خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های استان هرمزگان در بسیاری از بخش‌ها باید به بهترین وجه معرفی شود که این امر می‌تواند پایه بسیاری از تالیفات استان باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان تلاش‌های ارزنده مولفان و نویسندگان پیشکسوت استان را ستود و خاطرنشان کرد: امید است با حمایت جدی از این بخش شاهد توسعه آثار در بخش‌های مختلف با هدف معرفی شایسته استان هرمزگان باشیم.

مسئول انجمن نویسندگان و مولفان هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه کار تالیف و نویسندگی بسیار زمان بر و طاقت فرساست، بیان داشت: عزیزانی که در این عرصه فعالیت دارند علاوه بر سختی کار با مشقات فراوانی روبه‌رو هستند.

علی بهرامشاهی عنوان کرد: استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیاری برای این امر دارد که می‌تواند مبنای کار باشد.

وی از تشکیل کمیته‌های تخصصی و معرفی کتاب برتر استان به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت انجمن مولفان و نویسندگان استان نام برد که در دستور کار قرار دارد.

یکی از پیشکسوتان نویسنده استان نیز طی سخنانی ضمن تاکید بر اینکه ظرفیت کار در این حوزه بسیار بالاست، از برخی مشکلات نظیر هزینه‌های بالای چاپ به عنوان مهم‌ترین مانع در امر توسعه آثار فرهنگی نام برد.

محمد خطیبی‌زاده  اذعان داشت: چنانچه با تسهیلات کم بهره از نویسندگان حمایت شود شاهد توسعه تالیف در بخش‌های مختلف خواهیم بود چرا که علاقمندان بسیاری تمایل به انجام این کار دارند.

در این آئین از پیشکسوتان مولف استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول